Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hållbaraste bommen

  • hållbaraste bommen

    Publicerad av schnitzler på 16 september, 2007 vid 09:29

    blåste tokmycket för mitt segel och kastfall var ett faktum, landade hårt och sätter mig på brädan när jag ser att hela bommen har gått av på mitten. ska det här kunna hända?! dom borde ju hålla för några kastfall…
    iallafall, nu ska jag köpa en ny boom och tanken är att den inte ska gå av, så har ni några förslag på en hållbar boom som inte viker sig i första taget? den ska självklart vara skön osv. prislapp: runt 1200?
    tacksam för svar//erik

    johan-g svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • el_duderino

    Medlem
    16 september, 2007 vid 09:38

    Min erfarenhet är att aluminiumbommar blir utmattade med tiden vilket gör att dom kan gå av vid t.ex. ett monsterkastfall. Jag antar att det inte var en ny bom du knäckte, isåfall kan du reklamera den!

  • ola_p

    Medlem
    16 september, 2007 vid 10:12

    Prislapp 1200, då är det väl billigast möjliga man letar efter?

    Chinooks och HPLs kolbommar har bra rykte vad gäller hållbarhet. Men det är ju en aning saftigare prislapp på dem.

  • bicless

    Medlem
    16 september, 2007 vid 10:36

    Det finns alumbommar från 590:- på http://www.surfspot.se. Då kan du ju köpa 2 och ha en i reserv 🙂

    Men vill ha ha högpresterande alubom rekommenderar jag Tekkno Super pro bommen. Lite lyxigare aluminiumbom med ledat frontbeslag, extra lång expandering, mått för hängselelinorna på insidan och klart styvare. 29mm grepp för piggare händer.
    1390:-

    Mvh

    Bicless

  • challq

    Medlem
    16 september, 2007 vid 11:05

    Hehe, köpte en Naish boom i fredags, CT Freeride. Den kostade nog 1450:- nånting. Den värkar helt ok.
    Fast masten kan vara krånglig att få loss från den, eller så är det bara jag som inte vant mej. 😉

  • johan-g

    Medlem
    16 september, 2007 vid 14:21

    Köpte Prolimits bom från surfbaren, kostar 1000 kr. HAr kört Neil pryde bommar förut, prolimitbommen håller minst lika bra kvalitet. Riktigt prisvärd bom!
    /Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hållbaraste bommen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.