Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Håller Ascan dräkterna?

  • Håller Ascan dräkterna?

    Publicerad av sinker på 14 september, 2009 vid 21:30

    Funderar på en Ascan Polar till hösten/vintern men har ingen erfarenhet av just Ascan. Har ni? (och då behöver inte Bicless eller nån annan som säljer dessa dräkter svara…)
    /sinker

    m-k svarade 14 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • sirjohnirie

    Medlem
    14 september, 2009 vid 21:35

    Absolut, jag är supernöjd med min polar!

  • carl-r

    Medlem
    14 september, 2009 vid 22:09

    Jag klurar själv på antingen en sån eller en NP 3000 Torris. Många på NWC verkar nöjda med en såndär polar, men *tror* inte nån har kört mer än en säsong ännu. Känns som man byter dräkt var 3:e eller 4:e år oavsett märke eller?

  • kinetic

    Medlem
    14 september, 2009 vid 22:13

    Jag har ingen Polar (eller Ascan) dräkt men varför inte köpa Ascan Icehawk istället??? Den har horisontell-kedja o verkar ännu varmare än Polar…Priset är ju mycket bra, o en dräkt är mer eller mindre “färskvara”, efter 3 säsonger så brukar gummit ha tappat sin elasticitet o dräkterna får lättare att gå sönder, oavsett vilket märke det är…Bättre då att köpa en ny dräkt ca var 3:e år än att harva med en dräkt i 5-6, min åsikt iaf (Jag har haft allt från billiga dräkter till Neil Pryde, Sola samt Oneil Animal tror ja den hette, o det som har varit mest avgörande för mig när det gäller dräkter är, förutom värmen, smidigheten, o dessvärre tappar alla dräkter smidighet. Min nuvarande dräkt är en billig GUN, sjunger på sista versen efter 3 säsonger, vilket även en dräkt för det dubbla hade gjort…)

  • broderisak

    Medlem
    15 september, 2009 vid 05:23

    Jag är jättenöjd med min Polar. Jag köpte även ett underställ med luva med korta ben. Svin skönt att ha under samt riktigt varm.

  • stefan_gbg

    Medlem
    15 september, 2009 vid 05:48

    Jag har ingen Ascan dräkt men väl några par skor som är sköna och bra passform. Jag har kört med dom i 2 säsonger utan att märka minsta defekt. Dräkterna håller säkert samma kvalitet.

  • anilson

    Medlem
    15 september, 2009 vid 07:19
    SirJohnIRie;576045 wrote:
    Absolut, jag är supernöjd med min polar!

    Håller med, superskön, bra passform och varm

  • booman

    Medlem
    15 september, 2009 vid 20:18
    Sinker;576042 wrote:
    Funderar på en Ascan Polar till hösten/vintern men har ingen erfarenhet av just Ascan. Har ni? (och då behöver inte Bicless eller nån annan som säljer dessa dräkter svara…)
    /sinker

    Har kört en ascan Polar i 3 säsonger nu och den är lika skön nu, som den var ny! Mycket hållbar och skön, är supernöjd med min. När/om den tar slut blir det med säkerhet en ny likadan.
    När det är som kallast har jag underställ m huva, funkar kalas…

  • m-k

    Medlem
    15 september, 2009 vid 20:27

    Har Kört polar 5/4/3 två år, håller bra. Komplettera med väst med luva så funkar den hela vintern.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Håller Ascan dräkterna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.