Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hällevik blekinge?

  • hällevik blekinge?

    Publicerad av pakke på 27 maj, 2007 vid 09:37

    Någon som seglat här?
    vilken vind riktining skulle funka kollade kartan o ostligt ser ut att kunna funka..

    pakke svarade 16 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • emil_h

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 10:31

    Nog skit. Kusten där är stening och klippig. Det som gäller är antingen Hörvik eller Tredenborgsområdet. Ska nog prova sistnämnda i eftermiddag om det ser ok ut. Mer vind där då det drar och accelererar över land (så uppfattar jag det i alla fall). Går troligtvis i vid Tors-brygga på ostsidan av restaurangen/campingen. Men inte testat ännu så vet ej. Någon som testat?

  • pakke

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 11:04

    @Emil_H 386126 wrote:

    Nog skit. Kusten där är stening och klippig. Det som gäller är antingen Hörvik eller Tredenborgsområdet. Ska nog prova sistnämnda i eftermiddag om det ser ok ut. Mer vind där då det drar och accelererar över land (så uppfattar jag det i alla fall). Går troligtvis i vid Tors-brygga på ostsidan av restaurangen/campingen. Men inte testat ännu så vet ej. Någon som testat?

    tror jag varit där o kollat med mackan ljungquist men vi surfade aldrig..

  • andes

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 13:01

    Hällevik funkar, går bra att dra repor längs hanöhusstranden i SO-vindar, dock vet jag inte hur de ser ut nu efter stormen…

    Det finns dessutom en tråd på detta sen tidigare

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39277&highlight=h%E4llevik

  • emil_h

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 13:17

    Körde en runda nu på eftermiddagen och kollade lite. Håller nog fast vid att Tredenborg kan bli rätt okej. Platt vatten ocjh härligt ställe. Tyvärr är det nog sommartid krångligt att komma i pga en massa husvagnar etc. Men vår och höst borde det inte vara några problem. Hörvik var skit idag, krävs nog rätt hård vind för att vinden och vågorna ska orka in runt udden eller lite mer mot NO. Nogersund har grymma vågor. Idag var det 1,5 m fina vågor och det blåste inte mer än 7-8-9 m/s. Där blir även vågor vid sidvind. SV kuling ojoj… Problemet är att det är en ganska stenig kust där och kan bli svårt att komma i. En fet pir söder om vindkraftverket dessutom. Norr om det är väl var man får söka ett spot. Alternativt söder om hamnen någonstans. Borde dock finnas någon plats att traska i på.

    Lite för mycket ost idag för Hällevik. Krävs nog mer mot syd som du sa.

    Finns mycket att utforska längs denna kuststräckan…

  • pakke

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 13:31

    blir de tredenborg eller ska jag skita i att köra från kristianstad, o gå ner o supa mig redlös på krogbrännbollen istället?

  • emil_h

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 13:35

    Ja, jag hade inte suttit här och skrivit om det var läge att köra där…så sup du 😉 .

  • pakke

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 13:52

    skiit jag blir bara fetare o fetare! alldeles för lite surf,…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hällevik blekinge?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.