Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Halmstad tävling SM Freestyle och Formula

  • ola_p

    Medlem
    29 juni, 2005 vid 10:16

    Dyrt… frown.gif
    Sista anmälan imorgon va?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juni, 2005 vid 10:32

    Kan man efteranmäla sig till en guldpeng?

  • peter-andersson

    Medlem
    29 juni, 2005 vid 12:24

    Sista anmälan imorgon då? Nån från förbundet som kan förklara vad som hände med “den NYA Freestyletouren” med 200 kronor i anmälan och möjlighet att anmäla sig senast 2 dagar innan????

    ska jag dega 450 så vill jag kunna vänta till torsdagen så att jag ser att det blir vind. Orkar helt enkelt inte gå och vänta på vind en helg till!

  • s

    Medlem
    29 juni, 2005 vid 13:53

    Svar till:


    Sista anmälan imorgon då? Nån från förbundet som kan förklara vad som hände med “den NYA Freestyletouren” med 200 kronor i anmälan och möjlighet att anmäla sig senast 2 dagar innan????

    ska jag dega 450 så vill jag kunna vänta till torsdagen så att jag ser att det blir vind. Orkar helt enkelt inte gå och vänta på vind en helg till!

    [/ QUOTE ]

    Det verkar som om Brädseglarförbundet inte varit så aktiva i att informera alla arrangörer eller? Halmstad har inte hängt med i detta i alla fall! Det är ju synd om SM inte får lika stor uppslutning som tidigare. Och det var jäkligt kul att segla i Habo Ljung då vi körde heat om åtta seglare och det var kval och grejer! Riktigt kul. 24 seglare var vi.

    Jag säger det samma som du Peter. Vad hände? Vad händer med touren och SM???

    Och dessutom så vägrar jag betala till något som är så dåligt informerat som denna tävling! Det finns ju typ ingen information om vad som händer, hur tävlingarna ser ut etc. etc. på sidan. Det enda de lagt ut är vart vi skall betala och registrera oss. Det inspirerar inte till att anmäla sig.

    Jag reagerade på detta för ett tag sedan här på Konfen men fick inga svar.
    Igår skrev jag ett brev till Brädseglarförbundet samt den mailadress som stod på hemsidan. Jag fick kort svar från Sebbe på brädseglarförbundet men inte från arrangören. Däremot kom en liten uppdatering om att även freestyle var med… Jaha… Men mer då?
    Tävlingsformer?
    Inbjudan?
    Körs det i första hand freestyle även om det är förhållanden för Wave?

    Hmmm… jag är skeptisk!

    Här är mitt brev till dem:

    Svar till:


    Hallå!

    Vad händer med SM i freestyle? Det närmar sig!

    Om man kollar på den “officiella” sidan som Brädseglarförbundet hänvisar till (http://www.simmersails.com/tylocup/) så är det väldigt konstigt skrivet. Då får jag uppfattningen att det är en formula-regatta och det även kommer avgöras Freestyle SM under helgen. “Extra kul för i år är att SM i Freestyle går under tävlingshelgen.” ??? “går under tävlingshelgen”? Det låter som om det inte är samma tävlingsområde eller ens samma arrangör. De borde i så fall skriva att de arrangerar det samtidigt, eller? Det kostar också 450kr att vara med och det är ett område benämnt “bana”. Känns som jolletävlingarna man var med i som ung. Gäller detta bara formula då eller? För det var väl 200kr som deltagande under freestyletouren skulle kosta i år?

    Om man däremot kollar Konfen (http://www.steffo.nu) så hänvisar de till en annan sida (http://www.surfshopen.se/) där jag får klart för mig att det är en Kite-tävling. Även där omnämns freestyle SM som en bisak… En annan arrangör eller? Då kostar det 50 kr att vara med och det är dessutom något kval denna helgen. Men det MÅSTE gälla kite eller? För brädseglarförbundet nämner ju inget om kval!

    Vad sjutton gäller för FREESTYLE SM????

    Det som nämns på “officiella” sidan förutom den lilla notisen på förstasidan är:

    “För att anmäla dig till tävlingen:

    Sätt in anmälningsavgiften (450kr) på postgiro: 81 52 07 – 6 senast 2005-06-30 .

    Skriv namn, segelnummer, klubbtillhörighet och i vilken klass du vill deltaga.

    Du kan anmäla dig till en klass av följande:
    Formula, SM i Freestyle, Kite”

    Inte glasklart vad som gäller för freestyleseglare, va?

    Det är i övermorgon vi skall betala (om vi inte lyder Brädseglarförbundet för då skulle vi betalt på midsommardagen…) och jag kommer minsann inte betala till något som är så dålig information om att de (bla jag) som skall segla svenska mästerskapet inte ens kan förstå hur det skall gå till. Dessutom miss-match med tidigare tävlingar då det gäller summa att betala. Seglingsföreskrifter?
    Vettig inbjudan?
    Registrering?
    Klasser?
    Anmälan?

    En sak till som jag funderar över.
    Det står på Brädseglarförbundets sida att det är våg och freestyle under helgen. Vad gäller? Om det blåser för vågor – seglas det vågor då eller görs allt för att driva genom en freestyletävling och få en svensk mästare?

    Surf’s up!

    /Staffan (krävande medlem i Svenska Vindsurfingförbundet, SWE 303)

    [/ QUOTE ]

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juni, 2005 vid 22:17

    inga kommentarer?

  • dannew

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 06:30

    Ja, lite kommentarer tack.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 07:40

    Får nog bli en ändring. OM det ska komma några över huvud taget. Många är på Kanarie Öarna. Olandersson, Living, Alla damerna, Varbergs juniorerna + göteborgare mfl. Det var riktigt bra med Öland och Habo många anmälda billig anmälan och en riktigt bra stämning. Alla laddade fett. Dom yngre killarna har blivit riktigt duktiga.

    Kommer inte åka om det inte blir prog för tävling. Och dessutom har Halmstad för vana att ta ut efteranmälman även om inte så har angivits i inbjudan. Dvs det landar på 600 kr för en tävling bara i anmälan. Och med soppa, boende och mat så slutar helgen på 1500 kr minst, för en tävling där inga av start pengarna går tillbaka till seglarna.

    Back to Basic
    Mycket folk och vettig anmälan.
    Markus S-77

  • s

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:58

    Svar till:


    Får nog bli en ändring. OM det ska komma några över huvud taget. Många är på Kanarie Öarna. Olandersson, Living, Alla damerna, Varbergs juniorerna + göteborgare mfl. Det var riktigt bra med Öland och Habo många anmälda billig anmälan och en riktigt bra stämning. Alla laddade fett. Dom yngre killarna har blivit riktigt duktiga.

    Kommer inte åka om det inte blir prog för tävling. Och dessutom har Halmstad för vana att ta ut efteranmälman även om inte så har angivits i inbjudan. Dvs det landar på 600 kr för en tävling bara i anmälan. Och med soppa, boende och mat så slutar helgen på 1500 kr minst, för en tävling där inga av start pengarna går tillbaka till seglarna.

    Back to Basic
    Mycket folk och vettig anmälan.
    Markus S-77

    [/ QUOTE ]

    WORD!
    Back to Basic!
    Mycket folk och vettig anmälan.

    /Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 23:11

    ???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Halmstad tävling SM Freestyle och Formula

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.