Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hälrem till brädan

  • Hälrem till brädan

    Publicerad av thorn på 20 september, 2007 vid 13:50

    jag har testat att dra på en cykelslang som hälrem på min bräda och tycker att det blir grym myket stabilare att åka. Är det någon annan som har erfaranhet av detta och vet om det fins något bätre än cykelslang. Hur funkar det för er???
    //Thörn

    skye10 svarade 16 år, 8 månader sedan 22 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • gogga

    Medlem
    20 september, 2007 vid 14:02

    cykelslang är bästa alternativet… funkar skit bra för mig.. jag drar den ett varv runt lämpligt ställe på stroppen(exempelvis kardborrbandet) och sen drar jag fast 4st strips på var sida. sitter stenhårt och går inte sönder som det gjorde innan när jag försökte skruva fast den i insertsen. Kanske inte lika stilrent, men funkar bättre.

  • sourra

    Medlem
    20 september, 2007 vid 15:19

    Jag kör med Mystics hälstraps och de funkar riktigt bra så snart man skurit bort de grå flärparna som Mystic, av någon outgrundlig anledning, har satt dit.

  • imported_lars

    Medlem
    20 september, 2007 vid 15:19

    Har kört med cykelslang ett tag, funkar helt ok! Billigt och smidigt… Men nu kör jag med Dakine Raptor och inte faen tänker jag gå tillbaka till slangen igen!!

    07-dk-k-strap-raptor-s.jpg

  • gh0st

    Medlem
    20 september, 2007 vid 15:26

    Kör med mystics men jag är sugen o testa både DaKines o Liquid forces. Inte för att mystics inte är riiiiktigt nice men jag är alltid nyfiken på nytt.

  • kallle

    Medlem
    20 september, 2007 vid 17:39

    siliconeslang 12mm rockar!

  • thorn

    Medlem
    20 september, 2007 vid 19:01

    Var hittar man en hälstraps. Har alldrig sett dom innan!!!

  • danneee

    Medlem
    20 september, 2007 vid 20:01

    @Thörn 416755 wrote:

    Var hittar man en hälstraps. Har alldrig sett dom innan!!!

    Mystics hälstrap…

    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=32_33&products_id=497&osCsid=16993b3a38de8a1a517e91fecdcd0e2e

    On top Sport i Malmö…

    Mvh

    Danne

  • unhooked

    Medlem
    20 september, 2007 vid 20:26

    @Thörn 416657 wrote:

    jag har testat att dra på en cykelslang som hälrem på min bräda och tycker att det blir grym myket stabilare att åka. Är det någon annan som har erfaranhet av detta och vet om det fins något bätre än cykelslang. Hur funkar det för er???
    //Thörn

    om du gillar cykelslang kommer du att älska bindingar, full support och grymt mycket bättre respons på brädan

    hör med LF

  • nic

    Medlem
    20 september, 2007 vid 20:36

    cyckelslang funkar lika bra, ibland bättre, än något fabrikbyggt jag testat hittills.

    (Förstår att bindningar kan va skönt men tar för mkt plats för min kitebag å inte tillräckligt stor skillnad på känslan. Men det är mer pimp med bindningar definitivt.)

    nic

  • krillan82

    Medlem
    20 september, 2007 vid 21:30

    kör med cykelslang från biltema. 19kr och räcker till båda hälarna. det klår fan det mesta

  • eddie

    Medlem
    20 september, 2007 vid 22:18

    Jag tycker det ar underbart men mina Mystic halstroppar… men hur kommer det sig att ingen av toppakarna anvander det…?
    Maste finnas en hake…?

  • hengo

    Medlem
    21 september, 2007 vid 06:27

    har bara testat som hastigast men kan tänka mig att man vid rehjäla krasher och lite oturkanske kan fastna med ena foten i brädan på lite obehagliga och oförutsägbara sätt. Känns som att riktiga bindningar är säkrare eftersom att man vet var de sitter.

    Ska dock iväg till OK nu och köpa cykelslang 😀 Tror ändå det är överlägset, iaf nu när man måste ha skor. Flyger ur jämt med minia dojor.

  • hbgkitare

    Medlem
    21 september, 2007 vid 07:19

    Har alltid kört med cykelslang men får förhoppningsvis mina Mystic heelstraps idag!

  • mattijas

    Medlem
    21 september, 2007 vid 07:26

    Tips, skaffa bred cykelslang, blir mycket skönare för hälen.

    Var för jag tycker cyckelslang e överlägset änsålänge, e att den e perfekt elastisk, samt att dom löser ut vid dom hårdare krasherna. (förutsatt att dom e fästa med knutat genom kardbordsbanden)

    Bindningar e nice osså, men inte riktigt samma frihetskänsla. (om de e de man söker)

  • mattijas

    Medlem
    21 september, 2007 vid 07:27

    @Eddie 416807 wrote:

    Jag tycker det ar underbart men mina Mystic halstroppar… men hur kommer det sig att ingen av toppakarna anvander det…?
    Maste finnas en hake…?

    Blomvall hade innan iallafall, nu vet jag inte. Har sett nån till på pkra somhaft

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hälrem till brädan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.