Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hälrem till brädan

  • che_riff

    Medlem
    21 september, 2007 vid 07:28

    Köp inte cykelslang! Gå in i närmsta cykelshop som lagar cyklar och fråga lite snällt efter gamla slangar. Har fått en full kassa varje gång jag frågat. Cykelslang håller inte lika länge som riktiga heelstraps men funkar minst lika bra enligt mig.

  • jezaja

    Medlem
    21 september, 2007 vid 07:57
    Che_Riff;416855 wrote:
    Köp inte cykelslang! Gå in i närmsta cykelshop som lagar cyklar och fråga lite snällt efter gamla slangar. Har fått en full kassa varje gång jag frågat. Cykelslang håller inte lika länge som riktiga heelstraps men funkar minst lika bra enligt mig.

    Fast gammal cykelslang håller inte lika bra, körde sönder 3 par cykelslangar i sommar. Mystics heelstrap håller iaf! Robban på robsport.se säljer och han brukar ha med sig på stranden.

  • gogga

    Medlem
    21 september, 2007 vid 08:36

    då måste ni skruva fast dem va?? Skit i det… jag har haft mina cykelslangar på säkert mer än ett år utan att de gått sönder

  • wiken

    Medlem
    21 september, 2007 vid 08:38

    nån som testat både dakine o mystics heelstraps?

  • neven

    Medlem
    21 september, 2007 vid 08:39

    Jag är helt oduglig utan att ha någon slags hälstropp. Först körde jag cyckelslang men körde av dom ganska ofta. Sist körde jag Mystics stroppar som var grymt sköna och stabila. Men jag märkte på slutet att de också började slitas och hade nog gått av så småningom. Vet inte varför de slets så, men jag kan ändå rekommendera dom varmt. LFs hälstroppar är också bra men har bara kört på dom några få gånger.

    Nu kör jag dock bindningar. Går inte att jämföra.. Man är ett med brädan. Det är lite tyngre, tar mer plats och lite meck att ta på men oooh så skönt.

  • sourra

    Medlem
    21 september, 2007 vid 08:45

    Mmm, man får borra med 8 mm borr för att vidga hållen, sen lägger man dom mellan straps och pads och skruvar fast. Skönt starka men ändå elastiska och samtidigt lätta att komma ur om det krisar!

    EDIT: (På Mystics alltså)

  • skotten

    Medlem
    21 september, 2007 vid 11:11

    everyone is using cykel tubes and if you are gonna use tubes it should be from like a moped instead. Wide tubes rock.

    I use mystics heelstraps, havent tried the dakine jobs yet

  • gadget

    Medlem
    21 september, 2007 vid 17:47

    Jag tyckte det var som natt och dag och köra utan/med hälstroppar!
    Kanske är det för att jag är van att sitta fast bättre på ex. snowboard!
    Cykelslang är väl kanon om man vill prova hur det känns, det är ju praktiskt taget gratis!
    Har inte testat bindningar!
    Säkert skönt men blir det inte en väldig tyngd i brädan + att de flesta bindningar gör att du kommer längre upp och tappar lite av kontakten med brädan/vattnet!???

  • unhooked

    Medlem
    21 september, 2007 vid 17:53

    @nic 416792 wrote:

    inte tillräckligt stor skillnad på känslan. Men det är mer pimp med bindningar definitivt.)

    nic

    stooooor skillnad, går knappt att jämföra enl mig! 😛 vilka bindingar har du testat?

  • bohm

    Medlem
    21 september, 2007 vid 18:33

    Jag har kört med cykelslang ganska länge och var ganska nöjd, (förrutom att det pajjade lite då och då)
    Sen köpte jag prolimit sandalbindning. Hur goa som helst. man sitter fast när man ska, ger bra stöd i pop och landningar och krachar man åker man ur. kommer aldrig gå tillbaks till cykelslang.

  • thorn

    Medlem
    21 september, 2007 vid 19:06
    bohm;417078 wrote:
    Jag har kört med cykelslang ganska länge och var ganska nöjd, (förrutom att det pajjade lite då och då)
    Sen köpte jag prolimit sandalbindning. Hur goa som helst. man sitter fast när man ska, ger bra stöd i pop och landningar och krachar man åker man ur. kommer aldrig gå tillbaks till cykelslang.

    Dom ser jävligt najs ut, var kan man köpa dom och vad kostar det??

  • bohm

    Medlem
    21 september, 2007 vid 19:36

    Jag beställde mina från en butik som lovade att jag skulle få dom inom några dagar. Efter 3 vecka var jag tvungen och maila och fråga vad som hänt med min beställning. De kom då efter nån dag.
    På deras hemsida kan man läsa att maxbeloppet för frakt är 125kr, jag fick betala 150. Inte så stor skillnad men man blir lack och känner sig lurad när det inte stämmer med vad man räknat med. Därför tänker inte jag säga var jag köpte dom.

    Men efter 2 veckor, när jag blivit trött på att vänta, mailade jag Fahlen men hade inte dom hemma, Han kunde få dom inom 2-3 veckor. Han är seriös och honom kommer jag beställa av hädan efter.

    kostade 849kr

  • gadget

    Medlem
    21 september, 2007 vid 19:49

    Fan va coola…
    Vilken tillverkare är det?

  • skotten

    Medlem
    21 september, 2007 vid 22:38

    wasnt chrille putting them on tablas boards last season?

  • bohm

    Medlem
    22 september, 2007 vid 08:31

    Jag vet inte om han gjorde det på alla, men jag har sett att han själv hade såna på sin bräda.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hälrem till brädan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.