Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing handbollsklister

  • handbollsklister

    Publicerad av marden på 28 mars, 2008 vid 19:50

    ännu en vanttråd suck
    tycker alla vantar är så hala på insidan och tror det är den stora anledningen till kramp

    funderar på om det går att kleta in händerna med handbollsklister/stavhopparklet för att få bättre grepp i vantarna

    finns det nån handbollsspelare med erfarenhet av klister lr nån som provat
    vart kan man köpa det?

    algen svarade 16 år, 1 månad sedan 19 Medlemmar · 36 Svar
  • 36 Svar
  • bananen

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 20:15
    Mården;454571 wrote:
    funderar på om det går att kleta in händerna med handbollsklister

    Underbart, jag skrattar så att jag dör 😀 😀 😀

    Mården;454571 wrote:
    finns det nån handbollsspelare med erfarenhet av klister lr nån som provat?

    Jag har dåliga erfarenheter av kllister. Prova att boffa Bansin eller kolla om någon kan köpa ut sprit. Klister ger en märkklig huvudvärk och du kommer att hå rejäl ångest imorgon 😮

  • algen

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 20:37

    Jag har erfarenhet av ett par handskar med klister i iaf. Vet tyvärr inte riktigt var det var för klister. Handskarna var från tidigt 90-tal och var fantastiska tills en handske gick sönder efter ca 10 år!? I handflatan var det som ett tätt tyg som fungerade hyffsat mot väta men var ruggigt bra grepp i. Efter att man hade surfat hade man bara en lätt smetig känsla i handen så det var inget jättekladdigt! Har själv funderat på skidvalla av en kallare sort, som på så vis inte borde vara så kladdig. Har aldrig använt handbollsklister, så jag har ingen aning hur det funkar / känns… Tycker det borde funka bra med något slags klister i ett par CMV, det är ju såpass tunna i matrialet. Borde ge en mer direkt känsla och mindre kramp.

  • marden

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 20:51

    kul att man kan bjuda på ett skratt på lördagskvällen:)

    kom också på skidvalla nyss, klistervalla blir nog lite väl kletigt!
    blir nog o leta upp vallalådan o plocka fram lite swix grön tills imorrn.

  • spray

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 22:42

    Prova med ett par varv “grepptejp” runt handen innan du stoppar på dig handsken. Grepptejp med “sandpapperyta” finns att köpa för en billig slant!

  • marden

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 15:43

    det blev en burk handbollsklister från sportafären idag på väg till surfet.

    skjälva surfet var väl ingen höjdare men det berodde på att vinden alldrig riktigt ville komma.

    däremot blev mina cwm riktigt en pärla om en lite kladiga.snacka om andra skin

    om nån vill prova så tror jag tipset är att vända handskarna ut o in först o klicka på LITE klet på vantens handflata,
    och inte göra som jag att smeta in händerna först med aningens mycke klet.
    då blev det lite svårt att få av o på vanten+att det hann hamna lite här o där innan fingrarna var i.

    skjälva seglingen gick däremot mycke bra utan antydan till kramp!
    om nån vill ha klister så har jag att bjuda på när 99% av burken finns kvar:)

  • aronh

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 16:24

    Nu tror jag du driver med oss. Varför vill man ha klister i hanskarna? Vadnäst i skorna eller?

  • gammelsurfen_

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 17:19

    måste få feda blåserna med handbollsklister? jag menar bara att hysta lite boll ger ju cancersvulster på händerna.

  • marden

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 17:25

    @Aronh 454758 wrote:

    Nu tror jag du driver med oss. Varför vill man ha klister i hanskarna? Vadnäst i skorna eller?

    för att få bättre greppp o slippa kramp ex,vilket är vintersurfens stora gissel

    klister i dojorna kanke inte där men i fotstropparna kanske skulle va nått så man kan stå på rejält över chopen utan att känna att man glider ur stropparna
    fan helt nya möjligheter dyker upp 🙂

    jag fick inga blåsor idag men körde bara ca 1 timme, men jag tycker inte det borde bli det heller när friktionen är mellan bom o vante

  • appel

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 17:26

    Hahaha! Rolig tråd, du är fan grym Mården, påhittig som få, jag vet, jag kör med din gamla Harkenblock trimmade kolförlängare. Jag drar ner 6.0 stealthet till av Getwets godkända mängd nedhal med lillfingret, hehehe… nu dricker vi starköl o singelmalt gubbar. Hej!!!…

  • aronh

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 18:50

    @Mården 454772 wrote:

    för att få bättre greppp o slippa kramp ex,vilket är vintersurfens stora gissel

    klister i dojorna kanke inte där men i fotstropparna kanske skulle va nått så man kan stå på rejält över chopen utan att känna att man glider ur stropparna
    fan helt nya möjligheter dyker upp 🙂

    jag fick inga blåsor idag men körde bara ca 1 timme, men jag tycker inte det borde bli det heller när friktionen är mellan bom o vante

    Jo, visst är det jobbigt med krampen på vintern men klister… Jag ser framför mig hur allt möjligt fastnar i händerna, gräs, tång, sand, håret, kanelgifflar, kaffemuggar, döda fåglar och tumlare, mjölkpaket som danskar har slängt i havet. På fotstropparna skulle jag än mindre villa att det fastnade en massa jox. gött med massa klister i nävarna när man ska rigga om. Hur får man bort klistret efter surfet? Tvål? Aceton?

  • ufo

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 19:17

    @Aronh 454795 wrote:

    Hur får man bort klistret efter surfet? Tvål? Aceton?

    Tvål och ljummet vatten räckte för att få bort klistret på den tiden jag spelade (var iofs ett tag sen).

  • faster

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 21:30

    På den tiden när jag spelade handboll använde vi läketerpentin köpes på apoteket. ursäkta men tycker att du är ute å cyklar nu du menar väl inte allvar med att använda klister? antingen får du byta handskar eller bom kanske träna upp nävarna, jag använder dakinehandskar inga problem med halka där. eller får du använda läderremmar som styrkelyftare har men det blir ett helvete när du ska gippa.

  • marden

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 21:59

    ja alla är vi olika
    vad jag förstått är jag inte ensam om att ha problem me kramp när man har vantar inkl dakine

    sen tar ju stavhoppare hjälp av det fast är 30gr varmt, o handbollsspelare när dom bollar gris så då kan väl jag göra det om jag vill:)

    hoppas det snart blir varmt så man kan stuva undan vantarna

  • aronh

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 22:10

    Ja funkar det så är det ju bra.

  • svenne

    Medlem
    29 mars, 2008 vid 22:24
    faster;454825 wrote:
    … kanske träna upp nävarna…

    Inget fel på idéer, men där håller jag med faster Barbro: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet! Mer muskler, helt enkelt.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing handbollsklister

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.