Senaste nytt Forums Handla prylar från USA?

  • Handla prylar från USA?

    Publicerad av draaaag_eller på 31 oktober, 2003 vid 08:07

    Hej, jag riktar mig mot den allvise KONFEN för att få några kloka svar på en liten fråga.
    Om man köper prylar från USA, typ några fenor eller liknande, kommer man åka på en fet tullavgift eller andra postavgifter (förutom frakten) eller klarar man sig med det amerikanska priset plus frakt? Dollarn är ju rätt låg nu så man kan ju göra små fynd!

    /Jonas

    anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • voodoo

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 08:15

    Tror att du iallafall åker på att betala momsen? eller är det så att man handlat under ett visst belopp så klarar man sig?

  • andreas-t

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 08:19

    Det har diskuterats här tidigare. Man kan ha tur och komma undan med bara frakten, men om paketet passera tullen enligt alla konstens regeler blir det mycket dyrt!!! Jag har provat och gör inte om det. Köpte en vara som kostade 800:- i USA + c:a 200:- i frakt, vilket gjorde att det fortfarande var billigare än i Sverige, men efter avgifter för tull, moms och importhandlingar, så slutade det hela på strax under 2000:-!!! Mitt tips är att handla inom EU. Jag har köpt en del surfprylar från Tyskland och det har varit väldigt smidigt. Sedan i somras kostar dessutom en EU-betalning bara 10:-. (Många av de tyska butikerna tar inte VISA, så man får betala in på deras bankkonto)

    /Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 09:02

    Beställde DVD filmer från USA och det blev ganska dyrt när tull och införselavgifter var betalda. När företag skickar paket från USA måste de ange innehållets värde på paketet så att tullen kan lägga på rätt belopp. Enda sättet att komma runt detta är nog om företaget kan skicka paketet som “privatpost” och inte anger värde på försändelsen. Kanske kan funka. Skriv gärna och berätta hur det gick i så fall.
    /Hans

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Handla prylar från USA?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.