• oscar

    Medlem
    3 november, 2006 vid 11:06

    Enligt nån på Boards forum så ska Dakine börja tillverka dem igen! YIHAA, kanske nån från onwater kan flika in med mer info?

  • rasmus_w

    Medlem
    3 november, 2006 vid 13:58

    Lite frågor om prolimits vante, är handflatan sluten, och är tyget tätt? Min erfarenhet avöppna handflator är att det är askallt, att handskarna fylls med vatten när man badar och att man i slutänden ändå har svampigt neopren mellan fingrar och bom.

    Sen hade jag ett par handskar med ett material som visserligen gav bra grepp men var lika vattentätt som en wettextrasa. Jag frös som ett as när jag seglade med dem, provade efter ett tag att ta av handskarna och köra med bara händer och slutade genast frysa!

  • dude

    Medlem
    3 november, 2006 vid 15:55
    Rasmus_W wrote:
    Lite frågor om prolimits vante, är handflatan sluten, och är tyget tätt? Min erfarenhet avöppna handflator är att det är askallt, att handskarna fylls med vatten när man badar och att man i slutänden ändå har svampigt neopren mellan fingrar och bom.

    Sen hade jag ett par handskar med ett material som visserligen gav bra grepp men var lika vattentätt som en wettextrasa. Jag frös som ett as när jag seglade med dem, provade efter ett tag att ta av handskarna och köra med bara händer och slutade genast frysa!

    Mina erfarenheter stämmer med dina att sådana med öppen handflata inte fungerar.

  • dude

    Medlem
    3 november, 2006 vid 15:55
    Rasmus_W wrote:
    Min erfarenhet avöppna handflator är att det är askallt, att handskarna fylls med vatten när man badar och att man i slutänden ändå har svampigt neopren mellan fingrar och bom.

    Mina erfarenheter stämmer med dina att sådana med öppen handflata inte fungerar.

  • wind-lover

    Medlem
    3 november, 2006 vid 17:07

    själv så har jag ett par neil pryde vantar som e väldigt bra/varma……….. MeN… inget bra grepp på bommen precis, vilka är bäst egentligen? ALLT ska ju pricka in, inte bara värme utan man får tänka på greppet också..:shocked:

  • Oregistrerad

    Gäst
    3 november, 2006 vid 20:28

    jag köpte tyvärr ett par pro limtis vantar förra veckan
    och handflatan är hel täckt med 2-3mm neopren gummi som är alldedes för tok för tjock o desutom halt när insidan är nylon när ja prova dom på vattnet segla ja ut sen in o tog av dom o sen körrde ja utan resten av dan.
    fattar inte varför det bara är dakine som kan sy ett par vantar hur svårt kan de va att ta en neopren vante me ett tunnt gummi på insidan.
    idag målade ja på gummi på insidan av mina vantar för att se om greppet ökar

  • suecocabron

    Medlem
    3 november, 2006 vid 21:58

    Jag köpte precis ett par Da Kine cold water mitts på http://www.session1.com. Fungerade hur bra som helst!

    Köpte L, trodde de skulle vara för stora, men de satt som en smäck! Och jag har inte speciellt stora händer.. Se upp med att köpa för litet, risken är att de stänger blodflödet och gör att händerna “tar slut” på en kvart.. Hellre lite för stort än lite för litet

  • bill

    Medlem
    3 november, 2006 vid 22:54

    Har precis beställt ett par CWM från http://www.isthmussailboards.com/
    Det blev ett par medium efter lite läsande i andra trådar om storlekar så vi får väl se om de passar.

    suecocabron wrote:
    Hellre lite för stort än lite för litet

    Lustigt det där, det säger alltid tjejen till mig också, men vad vet hon om vindsurf…

  • kamaaina

    Medlem
    4 november, 2006 vid 05:05

    Jag har precis ingandlat Prolimits oppen handflata….e de tillrackligt varma for 1/2:a vintern eller?

  • kinetic

    Medlem
    4 november, 2006 vid 08:42

    Ni som har problem med att handskarna har för tjock neopren eller liknande i handflatan, varför inte klippa bort neoprenet o sy dit tex en bit “tunn” cykelslang tex? Själv har jag aldrig hittat handskar som funkar nåt vidare, hade tidigare GUL “tum vantar” med nåt läderaktigt vid handflatan men jag fick kramp ändå, antagligen pga att de smet åt för bra vid handleden…

  • Knatte

    Gäst
    4 november, 2006 vid 09:15
    Bill wrote:
    Har precis beställt ett par CWM från http://www.isthmussailboards.com/
    Det blev ett par medium efter lite läsande i andra trådar om storlekar så vi får väl se om de passar.

    suecocabron wrote:
    Hellre lite för stort än lite för litet

    Lustigt det där, det säger alltid tjejen till mig också, men vad vet hon om vindsurf…

    Jag har large i CWM och mindre än så kan jag inte rekommendera. Har stortlek 9 (eller i bland 10 ) i vanliga handskar. Jag tycker CWM är små i sina storlekar i alla fall.

  • argulander

    Medlem
    4 november, 2006 vid 10:55
    wind-lover wrote:
    själv så har jag ett par neil pryde vantar som e väldigt bra/varma……….. MeN… inget bra grepp på bommen precis, vilka är bäst egentligen? ALLT ska ju pricka in, inte bara värme utan man får tänka på greppet också..:shocked:

    Precis detta är fördelen med Dakine CVM, de är både varma och ger ett bra grepp. Bra värme med dåligt grepp är ju värdelöst. Klas

  • andes

    Medlem
    4 november, 2006 vid 15:17

    Behöver ett par st da kine CVM, 2 M o 2 S, men hur har ni som beställt gjort? http://www.isthmussailboards.com/ verkar inte skicka till Sverige, behöver man göra något speciellt?

  • el_duderino

    Medlem
    4 november, 2006 vid 16:28

    Enligt windance så har handskarna slutat tillverkas, men de (DaKine) har bestämt att återinföra dom i sortimentet under 2007. Windance räknade med att ha de nya handskarna i februari.

    Så tipset är att handla snabbt, för när CWM är slut i butik/shop så dröjer det ett tag tills de kommer igen!

  • rabbit

    Medlem
    4 november, 2006 vid 22:10
    Andes wrote:
    Behöver ett par st da kine CVM, 2 M o 2 S, men hur har ni som beställt gjort? http://www.isthmussailboards.com/ verkar inte skicka till Sverige, behöver man göra något speciellt?

    Hmm… Då gör du nog något fel, för det var inga problem alls för 2 veckor sedan.

    -fred, vind och snö.
    /r

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.