• Publicerad av skoldpadda på 17 september, 2012 vid 11:56

    Är på jakt efter handskar som fungerar att kita i.
    Mina trefingers dykhanskar var utmärkta ur underarmsträningsprespektiv, men i år vill jag ha ett par tunnare. Vad använder ni?

    Behöver inga polarhandskar utan något som fungerar vid fem plusgrader som kallast.
    (sen blir det ändå för kallt i min våtdräkt).

    regfellow svarade 11 år, 6 månader sedan 16 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • danger

    Medlem
    17 september, 2012 vid 14:14

    Mystic Dry Glove är helt ok. Har aldrig fått kramp av dom.

  • brange

    Medlem
    17 september, 2012 vid 14:21

    Jag kör med PROLIMIT Q-GLOVE X-STRETCH. (ca 250:-)
    Dock tycker jag det är mycket skönare att köra utan handskar för jag får typ kramp/trött i underarmen av dom (inte använt dom sen i våras, så minns inte riktigt hur det är).
    Är detta ett vanligt fenomen att detta händer med våtdräktshandskar?

    Annars tycker jag dom fungerar bra, håller händerna varma och så.

  • nossodo

    Medlem
    17 september, 2012 vid 17:36

    Är det inte dakine cold water mitts som är bäst längre? Duger fint åt mig. Aldrig kramp av dem.

  • lima-ko

    Medlem
    17 september, 2012 vid 17:50

    Jag kör en enklare Mystic 3-fingershandske och jag upplever liknande kramp/trötthet i underarmarna efter ett tag och tänkte därför byta till Mystic Cure eller Dry Glove till vintern.

  • regfellow

    Medlem
    17 september, 2012 vid 19:31

    Krampen brukar bara vara några sessions sen tränar man upp de musklerna. Kör träning med handklämmor då och då så går det snabbare.

  • mericsson

    Medlem
    17 september, 2012 vid 19:34

    Kör Mystic Dry Glove. Aldrig fått kramp och kunnat köra så länge isen hållt sig borta.
    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=31&products_id=79&osCsid=lvgkcpflkjjojjm2tv4eqm2d16

  • milkman

    Medlem
    18 september, 2012 vid 07:06

    Vi använder själva och säljer många tumvantar. Prolimits är förböjda och har 2mm neoprene på insidan och 6mm! på utsidan. Håller värmen bra och du slipper kramp.

  • superextrem

    Medlem
    18 september, 2012 vid 17:08

    Mystic Dry Glove funkar en säsong sen torkar dedäringa halkskyddet utanpå och då suger de stenhårt! Dakine cold water mittens e da shit, tumvante dock…
    /X

  • deaz

    Medlem
    18 september, 2012 vid 17:13

    dessa är grymma, finns även i en ännu tunnare modell!

    http://www.surf.se/neo-accessoarer/646-ion-neo-glove.html

  • solomin

    Medlem
    18 september, 2012 vid 18:21
  • pjoter

    Medlem
    18 september, 2012 vid 19:25

    superextrem.

    Va? Har kört med dry glove sen typ -05 och första generationen där var det lite illa med torkning, den hade manchett där våtdräkten skulle ligga emellan två skikt gummi och dessa torkade ihop lite ibland och efter typ 3 år så gick de inte att få isär. Bytte då till den nya och den har aldrig strulat.

    Har heller aldrig fått kramp med dry glove, dock börjar man ju alltid frysa om händerna efter en längre session, vet inte om det hjälper med andra handskar eller om det helt enkelt är så det är på vintern för någon med taskig cirkulation.

  • tolvsbo

    Medlem
    18 september, 2012 vid 20:46

    Supertunna Billabong
    Testat flera men ingen i närheten så bra

  • mericsson

    Medlem
    19 september, 2012 vid 20:57

    Håller med pjoter. Haft mina Mystic Dry Gloves i 3 säsonger och de är fortfarande lika bra som dag ett.

  • superextrem

    Medlem
    23 september, 2012 vid 18:51

    Mina blev glatta som fan utanpå i handen, fick krama bommen hårt med tendens till kitearmbåge som följd. Synd, annars var de klockrena…fast de funkar fint till kajakfiske..
    /X

  • xshaolin

    Medlem
    24 september, 2012 vid 06:00

    Angående Dakine cold water mittens som ni tycker är så bra så har jag kört de två säsonger och tycker att de suger… De läcker som ett såll och jag blir alltid kall…javisst jag får inte kramp…jag får likstelhet pga det kalla vattnet som fyller handskarna…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.