• viktor77

    Gäst
    24 september, 2012 vid 07:09

    Förra vintern provade jag ett par handskar för vinterfiske, vilket funkade riktigt bra. De var rejält tjocka, hade fodrad insida (enkla att ta på och av även med blöta händer) och förböjda fingrar. De sitter rätt löst, ungefär som ett par skidhanskar.

  • jaca

    Medlem
    24 september, 2012 vid 15:12

    Använde Dakines Cold Water Mittens som vindsurfare men dom suger då dom går lätt sönder och sedan tycker jag inte om vantar när jag kajtar. Har kört med Mystics 3mm lobster (trefingervantar). Fungerar perfekt tills jag lyckades få hål på dom då jag ofta kör med depowerlinorna mellan pekfingret och långfingret. Annars mycket bra fast lite kalla under 5 grader. Nu har jag köpt ett par RipCurl Flashbomb 5mm lobster. Kanske för tjocka men med lågt bomtryck så tror jag att det ska fungera! Hatar att frysa för jag tappar fokus. Testa gärna med ett par tunna merinohandskar under om ni fryser i de handskarna ni har idag. Fungerade över förväntan. Ull värmer även när det är fuktigt/blött.

  • cedd

    Medlem
    24 september, 2012 vid 15:37

    Har vant mig vid att kajta med tumvantar, skulle aldrig gå tillbaka till fingervantar igen, då jag upplever de som kallare och jag får lättare kramp (vet inte om det har med att varje finger måste göra “böj” jobbet individuellt).
    Kör dessa ner till 9-10 grader i vattnet: http://www.surf.se/neo-accessoarer/299-paw-mittens-25-mm.html
    Går sedan över till dessa som funkar för mig (även när det ligger is i vattnet), blir 3:e hösten med samma par: http://surfbussen.nu/shop/prolimit-tumvantar-6mm/

  • xshaolin

    Medlem
    25 september, 2012 vid 06:39

    Jag får köpa några nya med… inget kan vara sämre kvalitet än Dakines cold water mittens…de heter antagligen cold water mittens för att det är precis vad du får runt handen när du kitear med dem… cold water…

  • regfellow

    Medlem
    25 september, 2012 vid 17:32

    Jag kör oneills claws 5mm när det är som kallast. Man fryser inte men lite kramp i underarmarna första gångerna. Oneills 2 mm tom december och med varm dräkt funkar det bra.

    Har funderat på mystics dry Glove men priset är galet…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.