• Publicerad av leoboy på 10 november, 2001 vid 13:53

    var ute och surfade idag men kände att utan hanskar så var detta absolut sista gången. jag är inte riktigt berädd att lägga ner ännu, så jag undrar om det är någon som kan rekomendera ett par handskar som inte glider även när de är våta?

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • local

    Medlem
    12 november, 2001 vid 08:09

    Tummvantar i neopren med öppen handflata är de jag rekommenderar. Fungerar för mig. Har provat fingervantar men det ger lättare kramp, men det är väldigt individuellt har jag märkt hur pass lätt folk får kramp. Många har provat ALLT utan att hitta lämplig handske.

    In i djungeln!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 november, 2001 vid 12:33

    Jag kör med fingervantar avsedda för pimpelfiske i ca 3mm combatgrön neopren, -de kostade 100 spänn i en fiskeaffär och fungerar kalasbra.

  • watertouch

    Medlem
    13 november, 2001 vid 12:44

    3mm låter ju otroligt tjockt för att vara skönt för armarna, men funkar det för dej så är det ju bra. Får du ingen kramp?

  • leoboy

    Medlem
    13 november, 2001 vid 17:04

    du har inget problem med greppet?
    krampen får jag inte så lätt men det är greppet jag tycker är jobbigast.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 november, 2001 vid 13:43

    Nä, för mig funkar det bra! Jag har varken haft problem med vare sig kramp eller grepp, fingrarna är förböjda vilket kanske spelar en viss roll. Att det är lite bulkigt får man ju leva med, -jag hade ju hellre seglat i kortbyxor än med full neopren-outfit, men vad gör man som nordbo…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 november, 2001 vid 16:46

    Jag köpte tummvantar med sluten handflata. Trodde inte riktigt på det från början, men så fel man kan ha! Funkar kanonbra utan kramp men det är viktigt att köpa rätt storlek de får inte klämma. Har seglat med dem ett par gånger och är över förväntan nöjd.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.