• Publicerad av anonym-anvandare på 15 april, 2000 vid 08:19

    Är det värt att köpa ett par neoprenhandskar? Vissa påstår ju att alla handskar som finns idag är bara skit. Inga fungerar påstår de. Men det är ju så jävla kallt utan handskar. Får man lätt kramp med handskar? Skriv och säg vad ni tycker.

    paddy svarade 24 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 april, 2000 vid 08:28

    Vanliga finger handskar e skit tycker jag man får grymme kramp.
    kan rekomendera dig Maui magics vantar dom e helt ok dom e öppna inne i handen
    faktiskt jävligt bra!! Annars finns det juh vileda diskvantar dom funkar oxå bra och så e dom billiga =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 april, 2000 vid 09:01

    Rekomenderar varmt open palm tumvantar.

    Kör själv Equipe men tror inte märket spelar så stor roll då
    de flesta säkert är bättre än utan .

    MVH///J.S.

  • wisco

    Medlem
    15 april, 2000 vid 09:22

    jag kör maui magic fingervantar, man får kramp efter ett tag, men dom är förvånandsvärt varma! Man klarar iaf segla ett par timmar innan man tappar orken för mycket.
    Desto oftare man seglar med dom desto längre tid innan man får kramp.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 april, 2000 vid 09:30

    Alla handskar jag prövat är skit, det går inte att segla en minut innan man får kramp i underarmarna, jag äger nu ett par sola fingervantar, mycket varma men vad hjälper det när det inte går att segla med dem, har även haft ett par NP open palm vantar, skit det oxå….FY FÖR HANDSKAR!!!

    Nu går det att segla utan handskar ju!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 april, 2000 vid 11:19

    inte i Gävle

  • paddy

    Medlem
    15 april, 2000 vid 11:19

    Kolla in Pro-Limit´s Open Palm Mitten med öppen hanndflata och förböjda fingrar.
    För att undvika nedsatt blodcirkulation, vilket ofta är den bidragande faktorn till kramp i underarmarna OCH stelfrusna händer, har P-L kardborrejustering i handleden. En klar vinnare bland surfhandskar!!!!

    Surfers Workshop Malmö

  • fredrik-b

    Medlem
    15 april, 2000 vid 14:19

    Jag kör med Neil Pryde Closed palm tumvante. Dom har dubbel neopren i handflatan ( håller superbra, bra grepp) , dom är tunna så det känns inte så stor skillnad att segla med dom och utan, tycker jag. Jag får ingen kramp med dom, även om man blir lite tröttare i armarna efter några timmar. Jag har kört med Open Palm och diskvantar men NP Closed palm är utan tvekan de bästa JAG provat.

    MVH
    Fredrik@hang-ten.com

  • racer

    Medlem
    15 april, 2000 vid 18:37

    Jag kör med tumvante med öppen handflata, de är lite kallare men skyddar ju mot vinden, sen är det ju bara att hänga i selen så mycket det går och veva med armarna när man seglar för att behålla blodcirkulationen, jag tror att man inte får samma känsla i händerna när man kyler ner dom och det blir en bidragande orsak till kramp, man håller helt enkelt hårdare i bommen än man tror. Nu börjar det bli varmare så snart åker dem av i allafall!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 april, 2000 vid 07:07

    Kraftiga diskhandskar är det bästa. Eller undersökningshandskar under dina neoprenhandskar är bäst. Dom köper du på apoteket. Var ute i fredags och hade
    bara neoprenhandskar frös om händerna efter en halvtimme. På lördagen hade jag latexhandskar under och seglade tvåtimmar utan problem. Kostar 20spänn för tjoget. Kanon
    Kenneth

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 april, 2000 vid 23:22

    Jag har använt både diskhandskar och “vanliga” fingerhandskar men jag tycker inte någon av dem är riktigt bra, fingerhandskarna är för tjocka i handflatan och diskhandskarna sitter sällan helt tajt o glider av handen…
    MEN!!! Jag har i år testat kirurghandskar och Pro Limits tumvante med öppen handflata o jag har kört runt nollan i Vättern utan att frysa överhuvudtaget och krampen som man annars ofta känner infann sig inbte heller. Det bästa jag har testat!!
    /Marcus Ljung

  • nik

    Medlem
    17 april, 2000 vid 06:09

    Det går men det är lite kallt annars har Ted en bra handske som faktiskt funkar skapligt……

    Nik TS

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 april, 2000 vid 12:26

    Jag har inte någon större erfarenhet av hansjar men jag kör med NP openpalm tumhanskar och de är gott varma när man har händerna ovanför vattnet men stoppar man ner händerna i vattnet så blir det svinkallt men man får snabbt tillbaka värmen igen. Och man kommer nära bommen och får ett bra grepp.

    Rippa fett!!
    Mvh Tedan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 april, 2000 vid 20:54

    Var köper man Pro limit?

    mvh Daniel

  • paddy

    Medlem
    29 april, 2000 vid 18:51

    Hos Surfers Workshop Malmö.
    Gå in på hemsidan via länken uppe i övre fältet på Konfen.

    Mvh

    Paddy

    Surfers Workshop Malmö

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.