Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hänger du med i utvecklingen?

Taggad: ,

  • Hänger du med i utvecklingen?

    Publicerad av dude på 18 augusti, 2003 vid 10:40

    Tjenare.

    Ja, hur har det vart på sistonne, vart nån freestyle-session på ett tag? Jo, att köra mountainbike utan dämpare är ju som att vindsurfa utan footpads. En gång hade jag en skön vågbräda men med footpadsen så himla tunna att jag fick ont i hälarna. Det nya är att de lägger pads över nästan hela brädan, vilket är himla bra. Förstår inte varför fler brädmärken kör med mer pads! I alla fall på freestyle-brädor. Idag kör man ju med fötterna på större del av brädan med willyskipper, switchstance och backvindtricks för att inte säga kryss när det är lite underriggat. Proffsen på Margarita som Riccardo, Remko och Alexis kör med stropparna stora som hus för de är bara där för att ge lite hjälp. Wakeboarding har ju kommit till brädor utan vare sig fotbindningar eller fenor, och samma känsla att köra med fötterna fria från fästningar håller på att utvecklas i vindsurfing.

    Hare bra grabbar o tjejer. Vi ses på vattnet.

    Niklas laugh.gif

    calle_b svarade 20 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 augusti, 2003 vid 11:55

    tror det är vikten,
    men även dyrare att tillverka.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 augusti, 2003 vid 13:35

    “Wakeboarding har ju kommit till brädor utan vare sig fotbindningar eller fenor…”

    Det är wakeskate som du pratar om. Wakeskate är en helt annan grej. De gör mindre trick och slidar mer än vad de vanliga wakeboardåkarna gör.

  • surfmanj

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 09:06

    Dom som är redigt duktiga på wakeskate gör nästan precis samma trick som wakeboard åkarna förutom det aldra fetaste looparna. och så kan ju så klart inte wakeboard åkarna göra alla flipptricken. annars är det inte så stor skilnad. grymt jävla roligt i alla fall. tongue.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 11:28

    Skojjar du eller? Jag har tagit bort fotstropparna från min bräda för längesedan! vad skall man med dem till? De är ju bara krångligt.

  • calle_b

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 17:52

    Jo, speciellt när man hoppar. Dom sitter alltid i vägen.

    Ööööh va? Hoppas du skämta mej aprillo??? Ellä?

    Flummit de här

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hänger du med i utvecklingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.