Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hangtime?????

  • fred

    Medlem
    5 oktober, 2004 vid 18:32

    Jag gissar att rambo har svaret.. EH va? wink.gif

  • pepa

    Medlem
    5 oktober, 2004 vid 18:43

    En gång till jag läste inte så noga.

  • kaiser

    Medlem
    5 oktober, 2004 vid 18:45

    Ligger nog lite i d.
    Första gången jag testade rambos 12a förberedde jag mig på att landa just som jag förstod att jag hängde o svävade någonstans långt upp dit jag aldrig tidigare varit.

  • luuddee

    Medlem
    5 oktober, 2004 vid 18:51

    mm en jävla fin drake det där.. EH.. men det ska ju gå att hoppa med andra drakr också om inte hälftenn så länge iaf.. grin.gif men det handlar om tajming.. tajming är allt..

  • annas

    Medlem
    5 oktober, 2004 vid 21:24

    styr fram kiten innan du landar, trimma bommen bättre

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 oktober, 2004 vid 22:20

    Kan du utveckla det där med och trimma bommen bättre..
    Själv minskar jag depowern, dvs flyttar stopp kulan (slingshots bom) neråt, detta tycker jag ger mer häng, då det inte går och depowra draken mitt i hoppet, är det så du menar Anna eller finns det nåt mer å tänka på. & andra sidan blir darken jobbig och hålla när man trimmat såhär, speciellt när det är lite byigt..

  • eagletech

    Medlem
    5 oktober, 2004 vid 22:27

    Hallå
    cool.gifSläpp inte upp bommen när du är i luften utan dra den mot dig,då får du ett längre hopp, högre handlar mycket om att våga och att inte åka fort utan att ladda upp stort tryck i draken,dvs att ta höjd innan du hoppar.det visade sig på Hang loose eventet, att det har inte att göra med hur högt hoppet är utan hur länge man är i luften, har många faktorer,hur mycket du väger,hur mycket erfarenhet du har,och framförallt timingen i upphoppet.
    Det vi såg i första åket var att lätta kitare typ Anna,Filip och Mårten som med stor erfarenhet hängde länge i luften ,men hade sämre tider när vindet tog i,vi kunde se att några av oss som var tyngre kunde hoppa mycke högre men dalade snabbare ner ,så om du ska hoppa högt så lär dig grunderna först ,ta höjd ,kör inte för snabbt,och dra bommen mot dig när du hoppar,efter du nått högsta höjd och börjar dala ta fram draken så du får kraft i draken och så att draken är före dig när du landar,annars blir det som en pendel ,dvs att du gungar under draken och landar med häcken först. crazy.gif
    mvh Roger ,Ö
    http://www.kiteaddicts.net

  • annas

    Medlem
    6 oktober, 2004 vid 07:22

    Det är så jag menar, på andra bommar får man knyta om knuten så att depowerlinan blir kort. Det är en vanesak, det är gött att kunna köra med bommen mot knuten hela tiden och slippa dra bommen mot sig. Mycket bättre m kort depower när man ska kroka ur också

  • niklas82

    Medlem
    6 oktober, 2004 vid 11:56

    KANTA KANTA KANTA…..

    då dras du rakt upp istället för ett litet fjutt rakt fram..

  • rambo_johnson

    Medlem
    6 oktober, 2004 vid 12:10

    Edge…

    Svar till:


    att inte åka fort utan att ladda upp stort tryck i draken

    [/ QUOTE ]

    hell yes åka fort, snabbare än fort dessutom

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hangtime?????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.