Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing har alla blivit lata?

  • har alla blivit lata?

    Publicerad av styret på 28 juli, 2007 vid 13:09

    Sitter och läser olika poster om olika spots och många verkar handla om att det är för jävligt att man inte kan parkera bilarna nära surfet, att man får gå ett par hundra meter för att kunna segla.

    Vad fan är det med er?
    Ja det är sannerligen för jävligt att man ska behöva röra lite på sej och eventuellt få lite uppvärmning innan man hoppar i och surfar i flera timmar.
    Att man ska behöva anstränga sej bara för att få surfa lite.

    själv tycket jag att för mycket bekämlighet tar lite udden av seglingen ibland. jag gillar när man seglar in mot land på ett bra vågspot och inte ser en massa bilar på stranden utan en strand istället. Det är då man känner av att man faktiskt är ute i naturen och får en upplevelse av elementen.

    nlc svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • johan86

    Medlem
    28 juli, 2007 vid 13:30

    Jag hade varit glad om jag kunde gå 200-300m med grejerna. Som det ser ut idag har jag 2 mil och ingen bil.

  • nlc

    Medlem
    28 juli, 2007 vid 13:55

    Ja tyvärr verkar vissa surfare ha drabbats av “motionssjukan”. Man tar bilen till löparspåret, ställer sig så nära som möjligt och springer sin runda innan man sätter sig i bilen hem (fast översatt till surf då)

    Men med en liten kanotvagn så klarar man att parkera en bit ifrån och ändå slippa konka prylar ner till riggplatsen. Enkelt som en plätt!

  • surfslusken

    Medlem
    28 juli, 2007 vid 14:10

    @styret 400901 wrote:

    Sitter och läser olika poster om olika spots och många verkar handla om att det är för jävligt att man inte kan parkera bilarna nära surfet, att man får gå ett par hundra meter för att kunna segla.

    Vad fan är det med er?
    Ja det är sannerligen för jävligt att man ska behöva röra lite på sej och eventuellt få lite uppvärmning innan man hoppar i och surfar i flera timmar.
    Att man ska behöva anstränga sej bara för att få surfa lite.

    själv tycket jag att för mycket bekämlighet tar lite udden av seglingen ibland. jag gillar när man seglar in mot land på ett bra vågspot och inte ser en massa bilar på stranden utan en strand istället. Det är då man känner av att man faktiskt är ute i naturen och får en upplevelse av elementen.

    Kan klart hålla me om att vi e ruskigt bortskämda me parkning i vattenbrynet, speciellt här på västkusten. Uppe i Stockholm knallar dom bra mkt längre utan gnäll;) Men efter att kört i Agger i danmark för första gången i våras känns alla andra ställen som en söndags midda. Inte nog me att de va MÅNGA meter o gå me prylarna, man fick göra de i typ 17m/s motvind dessutom. En anledning till att vi är så kräsna är ju att vi alltid ska ha bilen just vid brytet. På många andra ställen runt om i världen så hittar man ett lämpligt/lagligt ställe o parka på o så seglar man till brytet. Men iofs så blir de ju så långt till både kaffetermosen o vatten pavan. För o inte nämna mobilen me uppkoppling så att man hinner va först o skriva på konfen att man va ute.

  • nlc

    Medlem
    28 juli, 2007 vid 18:21

    @surfslusken 400918 wrote:

    Kan klart hålla me om att vi e ruskigt bortskämda me parkning i vattenbrynet, speciellt här på västkusten. Uppe i Stockholm knallar dom bra mkt längre utan gnäll;) Men efter att kört i Agger i danmark för första gången i våras känns alla andra ställen som en söndags midda. Inte nog me att de va MÅNGA meter o gå me prylarna, man fick göra de i typ 17m/s motvind dessutom. En anledning till att vi är så kräsna är ju att vi alltid ska ha bilen just vid brytet. På många andra ställen runt om i världen så hittar man ett lämpligt/lagligt ställe o parka på o så seglar man till brytet. Men iofs så blir de ju så långt till både kaffetermosen o vatten pavan. För o inte nämna mobilen me uppkoppling så att man hinner va först o skriva på konfen att man va ute.

    Helt rätt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing har alla blivit lata?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.