• Har badat

    Publicerad av spokdjur på 14 juni, 2000 vid 13:24

    För övrigt var jag ute vid kallhällsbadet med min Mistral screamer 277 i Tisdags kväll. Det blåste duktigt från väster och jag satsade på 4.5 seglet.
    Eftersom det var nypremiär efter 15 års uppehåll så blev det inte så mycket
    seglat, var väl i vattnet i 3 timmar och på brädan i 3 sekunder. Men roligt var det, det blev en del bisarra body drags. I byarna var nog 4.5 rätt ok men däremellan skulle det nog varit lite större(Jag väger ca70-75). När jag äntligen lärt mig att manövrera brädan genom att stå brevid på botten och skota hit och dit så var armarna som två överkokta spagettis och jag orkade knappt lyfta riggen länge. Flöt omkring lite för att återhämta mig. 5mm dykdräkt med long john, jacka, skor och handskar är lite för varmt, dessutom är den skuren för att armarna skall hållas rakt ned längs sidorna, misstänker att ett riktig surfdräkt är lite bekvämare.

    Testade även att dra rigg, gick inge vidare, stå upp brädan och balansera gick bra, men så fort jag försökte hala upp riggen så sjönk jag som en sten.

    Gav upp vi 22 tiden, raglade upp på stranden och riggade av, hade grava problem att få upp brädan på taket, 8,5 kg på taket till en Saab v4 kombi.
    Väl hemma fick jag kramp i högerarmen när jag borstade tänderna. fast man somnade ovaggad. Fortsättning följer…

    Stefan Engström

    johan_g svarade 23 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • johan_g

    Medlem
    14 juni, 2000 vid 13:40

    Tungt Stefan – det här är K*U*L*T!!! Vi vill se foton. ;o)

    Jag får ofta skäll för att jag har en gruvligt ful våtdräkt – kanske kan vi bilda en egen klubb?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.