Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har köpt mig en Liquid Force Kite

  • Har köpt mig en Liquid Force Kite

    Publicerad av ursuspolaris på 1 juni, 2012 vid 06:51

    … Så får jag surfa i Habo nu? 😉

    Skämt och sidor, jag har köpt mig en beggadLiquid Force Havoc från 2009 som jag ser fram emot att pröva så snart viden är den rätta. Dock undrar jag en sak; på undersidan av duken ute vid kanterna sitter det någon slags kardborreband som jag inte kan komma på vad de ska vara till för. Någon som vet?:confused2:

    Med vänlig hälsning, Björn

    ursuspolaris svarade 11 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • hbgkitare

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 07:17

    Kan vara typ av handtag när du skall göra en self-rescue och använda draken till att driva mot säkerhet. Nu gissar jag bara men har sett sådant på annan drake innan!

  • viktor77

    Gäst
    1 juni, 2012 vid 07:33

    Då det är kardborreband ska det nog användas för att sätta fast bridle linorna. Kan vara rätt smidigt faktiskt, då man slipper att linorna slingras runt kiten när man pumpar upp den.

  • ursuspolaris

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 10:32

    Ahhh, det låter ju lite klyftigt att de skulle vara till för bridles! Jag har self rescue handles på mina North kites, men dessa är inte alls utformade eller placerade på ett sätt som antyder att det skulle vara det de är till för. Jag laddade ner manualen till kiten men där står ingenting om dem heller…

  • nolcap

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 18:53

    Det är till bridles. När man köper kiten sitter dom fast där, det är också enda gången dom sitter fast där.
    /CC

  • mericsson

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 08:02

    Jag använder dem ibland när jag packar kiten, har en Havoc med.
    Dock har jag ytterligare ett större kardborreband på ena sidan av kiten, den misstänker jag är till handtaget men vet inte säkert.

  • johanw

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 08:20

    tyvärr slingshot som gäller i habo nu 🙂

  • mjersen

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 12:43

    Kör inte ni crazyfly?? =) LF is ta shizzel

  • dawwg

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 19:52

    crazycreek? stadium? abec 2000?

  • ursuspolaris

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 00:07

    Shit, jag som just pensionerat min Slinghot. Får väl kita i kävlingeån istället då 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har köpt mig en Liquid Force Kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.