Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har säkerligen avhandlats x ggr tidigare men…

  • Har säkerligen avhandlats x ggr tidigare men…

    Publicerad av jps på 22 oktober, 2005 vid 09:59

    Vill ha en varmare dräkt. funderar på att skaffa en “riktig” torrdräkt. Verkar riktigt varmt och bekvämt på alla sätt och vis. Har dock läst en del om att det skulle kunna vara farligt om det går sönder. Kallt fort = säker död confused.gif

    Vad säger den samlade expertisen?
    – Vågar man köra med enbart torris?
    – Finns det bättre (varma) alternativ?

    irritation svarade 18 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • supasonic

    Medlem
    22 oktober, 2005 vid 12:18

    Jag kör en Pyro torrdräkt på vinten. Varm och skön men det blir fuktigt av svetten efter ett par timmar. Dräkt och underställ dämpar inte slag och stötar särskilt bra. Har funderat på att köra med 5/3 mm dubbelnylon neoprendräkt under men inte hittat nån vettig billig.

    .s

  • styret

    Medlem
    22 oktober, 2005 vid 15:47

    en 5/3a med bra pasform, våtdräktsunderställ och väst med huva så är man kittad så det räcker och blir vöer. kör så länge det är isfritt med den kombon.

    bra för att den går att variera efter temp och är relativt billig lösning.

  • jps

    Medlem
    22 oktober, 2005 vid 16:39

    Vilken typ av underställ och väst/huva. I neopren antar jag men hur tjockt? Vilka märken?

  • styret

    Medlem
    22 oktober, 2005 vid 18:58

    jag har Neilpryde monoshorty.
    bara 0,5 mm tjock men med glansig titan på insidan som väl speglar värmen eller nått. skitbra iallafall. väst med huva är också NP. dom finns i samma material som understället men jag har en annan tjockare variant, kanske 2 mm och sen luggid på insidan. klockren. riktigt gosig.

  • irritation

    Medlem
    22 oktober, 2005 vid 19:51

    köpte nyss en väst på surfshopen cool.gif dock var mitt segel för stort för idag frown.gif Men hoppas det går imorgon. ska ju blåsa lite mindre, dogge då eller? Vilshärad igen?

    Då kommer jag kunna testa den… bra eller dålig får vi se…

  • _alexander

    Medlem
    22 oktober, 2005 vid 20:28

    dogge is the shit vid 14 tiden kommer bli fin fin vinkel

  • jps

    Medlem
    23 oktober, 2005 vid 19:04

    Nu har jag varit och shoppat i helgen 🙂

    – en 5-3 semidry
    – en shorty 3/2
    – ett par biltema handskar
    – ett par Atan polar 7mm

    Nu ska det väl gå att undvika att frysa?

    I värsta fall kan man ju köra lager på lager. Vanl 3mm + 5/3mm semidry + shorty 3mm => 11mm + huva + stövlar = Varm Michelingubbe laugh.gif wink.gif

  • irritation

    Medlem
    23 oktober, 2005 vid 19:14

    jag körde med min våtdräkt och en väst + skor idag… fast det var ganska kasst. Vinden avtog kraftigt när jag riggade upp första gången, sedan gick jag in, tog ner alltind och tog mig till stranden innan vilshärad vid golfbanan (hjärnsläpp… vad heter den?). Även då blåste det bra innan jag hade riggat upp… även där avtog det innan jag gick ut.

    Fast på båda ställena gick jag i vattnet. Det var varmt, förutom händerna, måste fixa handska… typ på tisdag tror jag det får bli!
    Det jag vill förmedla är att jag tror det du har ska fungera! smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har säkerligen avhandlats x ggr tidigare men…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.