Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hardangervidda

  • nic

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 14:07
    Svinet;452578 wrote:
    Ngn som vet ngn bra länk för prognos. Vet ngn om hur det ligger till med snöläget?

    http://www.windguru.cz/int/index.php?go=1&lang=eng&vs=1&sc=22383&wj=ms&tj=c&odh=0&doh=24&fhours=180
    Lite varmare nu än förra gången jag kollade. Då var det -30.

    Snötillgång: Det har ju snöat en hel del så jag tror det är bra men vill gärna veta med.

    nic

  • svinet

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 16:38

    @nic 452580 wrote:

    http://www.windguru.cz/int/index.php?go=1&lang=eng&vs=1&sc=22383&wj=ms&tj=c&odh=0&doh=24&fhours=180
    Lite varmare nu än förra gången jag kollade. Då var det -30.

    Snötillgång: Det har ju snöat en hel del så jag tror det är bra men vill gärna veta med.

    nic

    Tackar. Vi kör på vidda under påsken. Tar med sprit som backup ;0) Skall ngn mer upp?

  • celestial

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 19:54

    @Svinet 452578 wrote:

    Ngn som vet ngn bra länk för prognos. Vet ngn om hur det ligger till med snöläget?

    http://www.rallarvegen.com/WxFlash/

    Ang snön så skulle jag inte oroa mig i all fall

    Åk upp så sent som möjligt, de e najs som fan att kitea i endast t-shirt!

  • svinet

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 20:01

    @celestial 452652 wrote:

    http://www.rallarvegen.com/WxFlash/

    Ang snön så skulle jag inte oroa mig i all fall

    Åk upp så sent som möjligt, de e najs som fan att kitea i endast t-shirt!

    tackar kanonbra!!!
    Vet ngn om bommarna ligger innan eller efter hotellet? Tänkte på om det blir avstängt så att man kommer fram.

  • rusiak

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 20:09

    @Svinet 452655 wrote:

    tackar kanonbra!!!
    Vet ngn om bommarna ligger innan eller efter hotellet? Tänkte på om det blir avstängt så att man kommer fram.

    de e lygnt, de e efter

  • christian12345

    Medlem
    19 mars, 2008 vid 03:38

    Hej Martin!

    Svinet;452655 wrote:
    [..]bommarna ligger innan eller efter hotellet? [..]

    Beror på vilket hotell du menar. Haugastøl ligger precis innan bommarna.

    Svinet;452578 wrote:
    Ngn som vet ngn bra länk för prognos[..]

    Vädret hittar du på yr.no. Sök efter Dyranut (en bra bit från Haugastøl men ofta vindsäkert och ofta med stabil vind) eller Ørteren (första spoten, nära Haugastøl).

    Jag har lokala kompisar som kommer vara däruppe under påsken, så om du vill ha en local att snacka med och fråga om tips medan du är där, så bara ring mig så fixar vi det. Jag är på andra sidan och surfar nu, så ring helst efter klockan sju på kvällen om det är något.

    Ha det så kul!

    Chrille

  • svinet

    Medlem
    19 mars, 2008 vid 07:46

    @christian12345 452693 wrote:

    Hej Martin!

    Beror på vilket hotell du menar. Haugastøl ligger precis innan bommarna.

    Vädret hittar du på yr.no. Sök efter Dyranut (en bra bit från Haugastøl men ofta vindsäkert och ofta med stabil vind) eller Ørteren (första spoten, nära Haugastøl).

    Jag har lokala kompisar som kommer vara däruppe under påsken, så om du vill ha en local att snacka med och fråga om tips medan du är där, så bara ring mig så fixar vi det. Jag är på andra sidan och surfar nu, så ring helst efter klockan sju på kvällen om det är något.

    Ha det så kul!

    Chrille

    Kanon! Tackar! Lär bli kanon vind varje dag 😉

  • yann

    Medlem
    19 mars, 2008 vid 15:37

    Ni råkar inte ha plats för en till? Bil kör jag själv så en golvplats nattetid duger fint…

  • svinet

    Medlem
    19 mars, 2008 vid 16:40

    @Yann 452770 wrote:

    Ni råkar inte ha plats för en till? Bil kör jag själv så en golvplats nattetid duger fint…

    Har ingen plats. Vi är 5 i ett 4manna rum. Men vår polare Jonte anslöt sent och han fick tag på en säng i sovsalen. Kolla med hotellet. Så synes vi där uppe!!

  • nic

    Medlem
    19 mars, 2008 vid 21:02
    Svinet;452774 wrote:
    Har ingen plats. Vi är 5 i ett 4manna rum. Men vår polare Jonte anslöt sent och han fick tag på en säng i sovsalen. Kolla med hotellet. Så synes vi där uppe!!

    Nu är jag å brorsan på. Fick plats i sovsalen… kommer sen morgon på fredag när bommarna öppnat efter snöfallet om allt går som det ska 😉

    nic

  • svinet

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 06:41

    @nic 452823 wrote:

    Nu är jag å brorsan på. Fick plats i sovsalen… kommer sen morgon på fredag när bommarna öppnat efter snöfallet om allt går som det ska 😉

    nic

    Låter kanonbra nic! Vi synes där uppe. Vi (Martin, Alex, Jennie, Charlotte, Martin och Jonte) åker upp idag vid lunch. Vi synes där uppe. Det får bli litta påskparty så glöm inte biran.
    Skickar PM med mitt nr
    /Martin

  • rusiak

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 06:42

    @Svinet 452873 wrote:

    Låter kanonbra nic! Vi synes där uppe. Vi (Martin, Alex, Jennie, Charlotte, Martin och Jonte) åker upp idag vid lunch. Vi synes där uppe. Det får bli litta påskparty så glöm inte biran.
    Skickar PM med mitt nr
    /Martin

    Shit vad kiteprylar jag fick lämna hemma för att få med all påskmat..men fick med äggen iaf!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hardangervidda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.