Senaste nytt Forums Vågsurfing Hawaii nån?

  • danielt

    Medlem
    8 november, 2007 vid 19:23

    Antar att det är Oahu du skall till?! Juni-september är bäst vågsäsong för sydkusten. I Waikiki finns mycket boende, det mesta är dyrt. YMCA och ett centralt ganska skunkigt backpackerställe är två alternativ. Finns nog fler.

    Fina breaks för longbord är bl.a. Waikikis huvudbreak och Pops som ligger ganska långt ut mellan Waikiki och Ala Moana (Ala M.är oxå ett bra spot, brantare våg, funkar bättre för shortboard). Crowden är oftast så illa den kan bli. En bräda med mycket flytkraft underlättar när du skall konkurrera om vågorna.

    North Shore är som störst november-mars, men jag tycker det är bättre under sept.-okt eller april-maj. Då är vågorna oftast axel till dubbelhuvudhöga, sällan pålandsvind och oftast inte regn. Haleiwa har bra spots (Alii och Puena Point), dock ingen vandrarhem tror jag. Chun’s Reef, Sunset Beach och Turtle Bay är andra bra spots under den här perioden. Crowden på North Shore är, med Hawaiimått mätt, ganska låg under början av hlsten. Finns vandrarhem vid Pupukea/Waimea, men det är inte så nära dom breaket jag nämnde. Hotell finns precis vid Turtle Bay. Ganska saftigt pris tror jag. Inneboende är ett annat alternativ som funkar om du är där längre tid.

    Lycka till

    Daniel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Hawaii nån?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.