Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hbg med omnejd mån-tis

  • Hbg med omnejd mån-tis

    Publicerad av towel på 28 augusti, 2011 vid 14:37

    Tja!

    Helt ny i stan tänkte ta premiärturen en kväll i början av veckan, om prognos tillåter.

    Hade varit kul att köra med lite locals, var är det störst risk att stöta på dem på sv-v?

    klas-tss svarade 12 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • klas-tss

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 20:00

    Välkommen till stan!
    Finns två olika ställen i närområdet
    1. Vikingstrand Surfklubb. Klubbhus och hemmavatten ligger i norra delarna av Helsingborg. Förbi Pålsjö krog precis innan backen upp mot Sofiero börjar. Klubben är bra och sköna medlemmar. Containrar för förvaring av utrustning. Igår hade vi den årliga kräftskivan och hela sommaren har varit nice med spontana grillkvällar! Optimal riktning är VNV och NV då vi får vågor och hoppramper. Rakt väst är inte så bra då avståndet till Danmark inte är så stort. Syd och Sydväst är OK, lite plattare vatten. Jag var där idag i SV kring lunch och körde 7,2.

    2. Rydebäck (Fortuna Surfklubb). Har varit där och gästspelat några gånger när det är Västliga vindar, större avstånd till Danmark så lite mindre byigt. Sydväst till Väst är det som fungerar enligt mig. Kör rakt genom Rydebäck till havet och följ vägen till vänster. Dem har en stor orange “Surfers” flagga vajandes.

    Ska vara i GBG på dagen så blir nog ingen surf härhemma. Hörde några som skulle ut efter jobbet på Vikingstrand, och det är nog folk i Rydebäck också.

  • towel

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 20:38

    Kanon! Tack för utförligt svar.
    Har hört det viskas om Råå också på s-sv, var parkerar man och gå i då?

  • klas-tss

    Medlem
    29 augusti, 2011 vid 04:54

    Har inte så bra koll på Råå, men utgår från att det är precis söder om hamnen. Säkert någon annan här som vet.
    Råå hamn och Rydebäck ligger bara ett par km från varandra, på västan vind kan man surfa emellan de två, det är en enda lång strand bara.. De flesta Kitearna håller till mellan Råå och Rydebäck, utanför golfklubben.
    Kör hårt idag!!

  • towel

    Medlem
    29 augusti, 2011 vid 19:41

    Blev Fortuna. Bra tryck i vinden till och från och många trevliga kiteare på plats. Lite förvånad att jag blev enda vindsurfaren där, var körde resten? Fullt på Viking?
    Kommer helt klart att besökas igen.

  • klas-tss

    Medlem
    29 augusti, 2011 vid 20:42

    Låter bra att du kom igång i Hbg!! Var det bra surf, platt eller blir det vågor där??
    Fortuna.. Gick du i vid surfklubben (Längst ner i Rydebäck) eller längre norrut mot golfklubben och Råå?? Där finns en LÅNG brygga som går ut mittemellan. Norr om den kallas Fortuna Kitebeach (tror jag). Förvånad om där inte var fler vindsurfare vid klubbstugan, brukar vara ett gäng när jag gästsurfat där!!
    Vi ses på vattnet. Kom och kolla in Viking nästa gång det är NV 🙂

  • towel

    Medlem
    30 augusti, 2011 vid 06:04

    Jag gick i vid klubbstugan. Surfet var nog mer chopp än vågor, men riktigt kul för lite småhopp osv 🙂

  • klas-tss

    Medlem
    30 augusti, 2011 vid 20:11

    Jag är i på jobbresa med Matthias från Rydebäck, han hade stått på stranden och kollat in åkningen, sa att du hade bra fart men att det var lite varierande vind!

    Vi ses när det blåser
    //K

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hbg med omnejd mån-tis

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.