• Heel-drag

    Publicerad av stoorfaen på 31 december, 2007 vid 14:56

    En annan grej också. På min mistral flow 276 har jag inte så mycket val när det kommer till stropplacering för framfötterna. När jag väl fått upp hänget ordentligt så tar mina hälar i vattnet (strl 46+våtskor) så jag är tvungen att vinkla framfoten så att jag tårna pekar mot nosen för att slippa lägga hälen i plurret och det känns som att jag tappar kanttrycket… Gör jag något fel, ska man inte kunna stå som vanligt eller? Kanske vinklar jag hela brädan i lo för mycket?

    perrapops svarade 16 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • lars_k

    Medlem
    31 december, 2007 vid 15:01

    Du kanske har för tighta stroppar? Med större stroppar får du ju in mer av foten i stroppen och kommer in mer på brädan med foten…

  • bananen

    Medlem
    1 januari, 2008 vid 18:24

    Om du har orginalstropparna, så satsa på ett par nya, stabila som du kan kör höga och smala. Fast, vafan, satsa på en ny bräda? Du är säkert värd en!

  • thomme

    Medlem
    1 januari, 2008 vid 18:36

    Kör barfota!
    Jag känner igen problemet. Lever också på storfot och då kommer man långt ut ibland.
    Försök göra stroppen större så du kommer in lite mer över brädan.
    Kolla hur hälen på skon är uppbyggd, en del putar ut flera cm bakom hälen när du sträcker i fotleden, ibland glider också foten fram i skon och gör det hela ännu värre.
    När jag måste ha skor kör jag atan som sitter tight utan att klämma eller glida.

    Fast just nu klämmer jag ner fötterna i skridskor eller slalompjäxor.

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 januari, 2008 vid 22:53

    man kan även se till att ha så enkla våtskor som möjligt. Hade samma problem tills jag fick ett par helt plain skor. Där passar foten bäst och det är inte massa skit som tar plats i stroppen

  • stoorfaen

    Medlem
    3 januari, 2008 vid 13:52

    Haha, ny bräda…ja det är jag verkligen värd! men det känns taskigt att hänga upp henne på väggen…som en gammal hund som inte får följa med och jaga…<:( Men jag bytte stropparna till Dakine…profile…siluette…nått i den stilen men det tar fortfarande i. Men det verkar i alla fall vara grejerna som måste göras nått åt snarare än min näst intill fulländade tekink ;)…

  • perrapops

    Medlem
    3 januari, 2008 vid 13:56

    Hawk Storafaan! Passar dina gigantiska fossingar bättre!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.