Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hel eller delad mast

  • sailortrash

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 14:01

    Freestyle toppar ju inte heller fart eller höjdtagningsligan. Den utrustningen maximerar ju andra egenskaper som kontroll och segelrotation…men jag vet inte mkt om freestylesegling direkt.

  • alexasu

    Medlem
    10 augusti, 2013 vid 07:44

    En freestyle höjdar faktiskt rätt bra, förutsatt att du inte seglar den på fenan för mycket. Det var kanske lite ett extrem-exempel, men ändå något jag tycker många freeriders som kör runt och nöter gippar kan ha i åtanke.
    Toppfarten kanske minskar något om du inte “stänger glappet”, men den accerelationen som får dig upp i planing är bättre om du håller seglet upprätt. Höjdtagningen om blir också bättre om du håller seglet långt fram då det är lättare att hålla brädan plant i längsled samt det ger dig möjlighet att gräva ner lovartsrailen lite, vilket ger minskad avdrift. Detta såklart förutsatt att du inte har en gigantisk fena.

    Jag vill inte gå in i en allt för tenkisk diskussion i denna tråden egentligen, jag vill bara inte ett L3LL3 står och lutar seglet bakåt i tron om att han ska accelerera och höjda bättre när han antagligen seglar mer i oplanande läge eller på gränsen till planing snarare än i full spätta på jakt efter den sista knopen.

  • l3ll3

    Medlem
    10 augusti, 2013 vid 07:59

    Japp, nu börjar det bli lite fööör tekniskt för mig. Jag tackar dock ödmjukast för alla tips. Mycket värdefull info. faktiskt 🙂

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hel eller delad mast

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.