Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helgen Torö eller Rangsta kanske??

  • Helgen Torö eller Rangsta kanske??

    Publicerad av krille på 16 februari, 2001 vid 10:12

    Ngn som skall köra/ha premiär för i år, och är det nån som sett om ishelvetet ligger vid Rangsta Brygga?? (Söndag NV enligt halo)(Lördag V-VSV Torö kanske e lite hårdsmält, även om det funkar så kanske man skulle föredra insidan så här års)

    /Krille

    dr-masse svarade 23 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 10:15

    Rangsta brygga? Var ligger det? Intressant!

    Surfa På!

  • callevader

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 12:03

    Krille Viking! det var som fan. Klart vi hänger på kan du så kan vi.
    Skulle tro att insidan på Torö blirbäst lite på eftermiddagen då tempenkurvan nått sin pik d.v.s. 3-4 grader.

  • callevader

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 12:06

    Rangsta ligger mellan Fituna och Torö och på samma sida. Heter Rangstabrygga
    och du svänger höger 1.2-2 Km efter Solrunda om du kommer norr ifrån.
    Men Jag vit inte om jag vill rekomendera detta ställe, har noll koll på det.

  • krille

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 12:08

    Då man åker till fituna från Nynäs hållet och kommer efter att ha passerat Ösmo fram till ett stopp, där man tar höger mot Fituna så svänger man vänster
    istället och kör 100 meter och sedan viker man av höger, skyltat Rangsta brygga. Åker sedan några km och sedan är man framme. Fina riggytor (kanske inte så här års:-) ) och bra parkering nära vattnet, precis vid vändplan framme på kaj. Fungerar ok på NV, stort öppet vatten. Jag tror tom att man kan se bort mot Fituna då man kommer ut en bit på vattnet.
    Syns kanske där eller??…….kanske tar med grillorna för säkerhets skull.
    /Krille

  • krille

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 13:34

    Fint Calle, så kan vi ta upp där vi slutade vid Lucia på Torö. Jag tar med fika, slår dig en signal i morgon bitti om det blir nåt.
    CU
    Krille

  • dr-masse

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 13:35

    Rangsta ligger här, om jag fattat rätt?

    (ingen aning om bifogad karta funkar, men det vore kul! Ett litet test.)

    Ser lovande ut på NV, men är inte detta ställe riktigt bra på rak nord? Nyfiken!

    Surfa På!

    (fast det skall nog krypa upp ett par grader till för att jag skall dyka upp ;-), kalla mig feg…

  • johan

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 14:43

    Tjena Masse.

    Det måste vara NV annars kommer inte vinden in i viken vid bryggan där man startar.
    Fast det är klart, har man riktigt gonziga prylar är det väl bara att kryssa ut.
    Det skall också nämnas att bryggan där man går i ligger vid en bergvägg där vinden lyfter ganska hårt, dvs även när det blåser pung kan det
    vara vindfattigt/skiftande vindriktning precis där man går i. Ofta brukar det vara värt att simma ut en liten bit innan man vattenstartar.

    Johan smile.gif

  • dr-masse

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 14:56

    …ofta brukar det vara värt att simma ut en liten bit innan man vattenstartar.

    Mmmmmmmmmmm, mysigt! En härlig liten simtur såhär i februari! 😉

    Skall dock kolla in stället när jag är i krokarna (Fituna) nästa gång!

    Tack för info!

    Surfa På!

  • rektor-bengt

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 14:56

    Masse, om du dyker upp vid rangsta imorgon kommer halva konfen vara där för att kolla upp vem som ligger bakom ditt alias. Tough! du får åka nån annan helg eller dra till Torö och låtsas vara anonym.

  • dr-masse

    Medlem
    16 februari, 2001 vid 15:35

    … he, he, kan inte du åka dit, svära som en borstbindare, vara allmänt otrevlig, klaga på folks utrustning, larva dig om “dåktår Masse hi å dåktår Masse dit”, dra i dig ett helrör och köra som en galning ifrån platsen…

    Skulle bygga på myten fint 😉

    Eller så förstår folk direkt att det är Rektor Bengt som varit där 😀

    Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helgen Torö eller Rangsta kanske??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.