• Publicerad av robin på 6 oktober, 1999 vid 14:35

    Helgen verkar lovande här i Stockholm! 10-15 både lördag och söndag, men kolla deras formulering: Lördag och söndag väst-nordväst 10-15 m/s, men RISK för någon period med 15-20 m/s.

    /Robin

    stefan-v svarade 24 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • windseeker

    Medlem
    6 oktober, 1999 vid 14:36

    Luktar svinkallt och en resa till Gävlebukten om det blir NV???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 oktober, 1999 vid 18:34

    Var är bästa platsen (i Sthlm) för att frysa häcken av sig vid den vind som prognostiseras till helgen? Går det fortfarande köra i en shorty? Det är allt jag har.
    /T

  • stefan-v

    Medlem
    6 oktober, 1999 vid 20:03

    Roslagens Brädseglare har flera bra platser ca 1h fr Sth för NV. Mvh Stefan V

  • robin

    Medlem
    7 oktober, 1999 vid 08:38

    Jag vet inte om det där med en shorty var ett skämt, men om det inte var det så: Njäee… Jag var ute förra helgen med heldräkt fast utan skor, och det funkade jättebra förutom att jag inte hade någon känsel i hälarna efter ett tag. Om du ändå tänker prova så ta på dig en huva så tappar du inte all värme skallvägen (ganska mkt värme som går ut den vägen)

    /Robin

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 oktober, 1999 vid 14:11

    Jag blir så förbannad.

    Kuling my ass.

    Är det nån som har fått surfa överhuvudtaget i sthlm ???
    /Johan
    frown.gif

  • rian

    Medlem
    10 oktober, 1999 vid 21:19

    Jodå, Var ute & kajkade med 6,5:a på Årsta havsbad
    Planade 2 ggr!!!!!!!
    Kallt var det åxå sög fett!!

  • niclas

    Medlem
    11 oktober, 1999 vid 07:36

    Tjena! Nä ingen vindsurfing för mig heller. Dock stack jag ut i båt i lördags för det blåste ju inte för surf. Men när vi kom upp på Björkfjärden/hovgårdsfjärden (Mälaren) blåste det satan omkring klockan 16. Då hade det lätt gått att köra 5,2 kanske 4,4 vid Lönnviksvägen på Ekerö/Munsö. Där finns det två bra ställen.
    Det verkar blåsa idag så jag satsar nog på Lönnviksvägen idag.
    /Niclas

  • robin

    Medlem
    11 oktober, 1999 vid 08:43

    Följde med mina föräldrar ut till landstället vid Furusund (en bit norr om Sthlm) men orkade inte tjata om att ta med brädan eftersom SMHI hade ändrat sig. När vi kom ut gick det en hel del smågäss på vattnet i byarna. Hade jag haft slalombräda hade det gått jättefint i byarna med 6.7, men jag fick nöja mig med 6.7 på en Mistral Equipe (3.70 lång – snabb men tråkig). Hade i alla fall halvkul!

    /Robin

  • stefan-v

    Medlem
    11 oktober, 1999 vid 18:02

    Inga problem lördag kring lunch och fram emot 14-tiden vid Norrtäljeviken. Var helt ensam! Vindar omkring VSV till VNV, ca 8-10 m/s. Körde slalom med 7,4kvm i små roliga vågor! Mvh Stefan V

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.