Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helix eller Charger?

  • Helix eller Charger?

    Publicerad av alohasurfer på 29 oktober, 2010 vid 08:22

    Om man ska välja en kite på 8 eller 9 kvadrat, och väljer mellan Helix och Charger, vilken ska man välja då? Självklart beror det på vilken typ av åkning man är ute efter, och jag kan säga att jag är mer åt C-kite hållet och gillar drag i svängarna. Men samtidigt säger flera att Helix inte är bra i små storlekar, då är den för aggresiv? Hmm..

    alohasurfer svarade 13 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sourra

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 13:35

    Helixen drar ju mycket mer i svängarna och det är väl det du är ute efter så valet torde vara enkelt? =)

  • alohasurfer

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 13:41

    Ja jag håller med dig Sourramannen, det borde va lätt! Jag kanske ska börja med att köra min nyinköpta Torch ikväll, som jag aldrig ens har testkört! =) Testade Charger 9 igår och gillade den men tyckte den kändes “för snäll”, din Helix 7:a var i och för sig jäkligt arg, men går jag upp en kvadrat eller två så kanske det kan bli riktigt bra med en Helix!

  • rydstrom

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 15:37

    Get a room you two!

  • alohasurfer

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 16:35

    Hahaha Rydstrom, jag vet, det är jag som tjatar… Men nu har jag bestämt mig så det blir inget mer tjöt! Du kommer sakna det, man vet inte vad man har förrän konfen är tom =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helix eller Charger?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.