Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hellcat eller Hornet 2013 års modell ???

  • Hellcat eller Hornet 2013 års modell ???

    Publicerad av larsp på 30 augusti, 2014 vid 13:27

    Jag skall köpa antingen ett Hellcat 8,2 eller ett Hornet 8,2. Cambers eller ej ?
    Någon som har någon erfarenhet utav dessa två Niel Pryde segel ? Till exempel
    hur lätt Hornets cambers slår över.
    Tacksam för dina synpunkter.
    Mvh. larsp

    jester svarade 9 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • swe-496

    Medlem
    30 augusti, 2014 vid 16:45

    Segel i den storleken blir stabilare om du väljer ett med cambers. Ingen erfarenhet av de två segel du nämner.
    Se också till att du har en bra bom till det så att du inte har en för mjuk bom det kan sabba känslan i seglet helt och hållet.

  • jester

    Medlem
    30 augusti, 2014 vid 17:56

    Tror inte du behöver oroa dig över att Neil Prydes cambers skall vara svåra att rotera. Nu är det väl inte samma cambers som i evo-serien, men dom roterar lättast av alla camber-segel jag använt iaf.

    Så välj seglet med cambers är min rekommendation, och glöm inte att skaffa rätt mast oavsett vilket av seglen du väljer….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hellcat eller Hornet 2013 års modell ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.