Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hemlig surfspot i Kristianstad

  • Hemlig surfspot i Kristianstad

    Publicerad av skurfen på 19 september, 2005 vid 19:42

    Hej,
    Jag har hittat världens surf-spot i Kristianstad. E det någon som håller till här i socknen som e sugen på att hänga på?
    Inte förmånga bara, vill inte störa markägaren!!!

    skurfen svarade 18 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • backe

    Medlem
    19 september, 2005 vid 19:54

    Det ryktas att det ska va fett med value?

  • mrmille

    Medlem
    19 september, 2005 vid 20:48

    är det inte bättre att kolla med honom först?

    jag menar, kites brukar synas rätt väl annars =)

  • skurfen

    Medlem
    19 september, 2005 vid 21:09

    Ah, du vet hur det e….

    Nä, men hursom. Lite surf-häng hade varit gytt. Tradit o surfa själv. Det måste ju finnas lite folk här på ost-kusten också. Eller?

  • rambo_johnson

    Medlem
    19 september, 2005 vid 21:37

    Svar till:


    Det ryktas att det ska va fett med value?

    [/ QUOTE ]

    incredible value!

  • hbgkitare

    Medlem
    20 september, 2005 vid 06:55

    Fan, har du hittat till min gamla hemstad. Har surfat i alla vatten där! Var hittade du det grymma stället, hade varit kul att kita i sin gamla hemstad.
    marcus@agitator.se

  • skurfen

    Medlem
    20 september, 2005 vid 10:44

    Någonstans i östra hammarsjön. fem minuter grusväg mellan en kohage och en tjurhage. Lifsfarligt ställe. När man sen vadar ut genom gyttja kommer man ut till härligt plattvatten och ca en meter djupt surf.

    Du är välkommen på en provsurf! Trist att köra själv, dessutom blir det livsfarliga launcher mellan taggtrådar och el-inhängningar. tjurarna är dessutom svinstora.

    Hbgsurfare, själv är jag gammal hbgare. Så det kanske blir att man kommer över på västkusten också.

    Har du några andra bra tips på grymma spots i träsk-trakten? Den här västanvinden ger sig inte i första taget

  • hbgkitare

    Medlem
    21 september, 2005 vid 08:34

    Hammarsjön suger, skitigt vatten som färgar draken! I västlig vind skall du åka till Ivösjön. Sväng in vid Bromölla Möbelaffär, över järnvägen, vänster och kör ner till campingen. Perfekt vid väst och nordväst. Bra launching och grunt vatten! Vi håller till i Fortuna, välkommen hit och köra med oss.
    http://www.fortunabeachsurfingclub.com/

    Marcus

  • skurfen

    Medlem
    21 september, 2005 vid 15:06

    Taget!
    Nästa gång det blåser blir det ivösjön.

    Men….. e det verkligen ingen på baksidan av sverige som kitesurfar?

  • skurfen

    Medlem
    21 september, 2005 vid 15:08

    …kommer dessutom att jobba på Råå de kommande helgerna. Så blir det lite tid över och vindarna blåser på så kanske jag tittar ut till fortuna.

  • backe

    Medlem
    21 september, 2005 vid 19:29

    Slasa ihoppa litta stålars nu, sen blir det PR!

  • gurra_g

    Medlem
    22 september, 2005 vid 07:09

    Har kitat en hel del på Iversjön förra året. Strandängen spoten vid campingen. Grym spot jätte långgrunt.
    Fungerar i V-SV.
    Har aldrig provat att köra i Nordväst då det är en udde med skog på som gör det omöjligt att få upp draken på stranden.
    Kanske kan ta upp draken längst ut på udden men då är det ljup och offshore.

    Sandviken i sölvesborg är en grym spot. Klart bäst på S men fungerar även på SV.

  • skanepaul

    Medlem
    22 september, 2005 vid 08:17

    Iver eller Ivösjön?? Blir genast lite sugen…

  • easyg

    Medlem
    22 september, 2005 vid 11:45

    ivosjön lär det bli

  • skurfen

    Medlem
    22 september, 2005 vid 14:35

    Hmm, Ivösjön ska det nog vara. Ligger 15 min öster om Kristianstad ungefär. Ska nog dit och reka ngn dag. Låter grymmt.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hemlig surfspot i Kristianstad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.