Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hemskheter i Apleviken

  • j-s

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 21:51

    Det verkar inte ha blåst så bra som det sades i prognoserna!?! Eller?

  • surf-addict

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:06

    oj, jag måste läst fel.. jag menar, vem fan tar av sig överdelen på våtdräkten? va?
    100% Gay! Hade han varit straight hade han lugnt tagit av sig skjortsen i alla fall.

    __________________
    Var finns logiken?

  • crash151

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:19
    J.S.;563045 wrote:
    Det verkar inte ha blåst så bra som det sades i prognoserna!?! Eller?

    Hehe… Jävligt bra. Tänkte det samma.

    Har aldrig haft en våtdräkt på mig dock.
    Men jobbigast med board shorts är i vatten starten, shortsens benen åker upp långt på låren och fastnar där. Så man måste dra ner dom när man kommer upp i planing och kanske missar en bra hopp våg.
    Sen fladdrar dom och man får lätt skavsår om man kör barback efter några timmar.
    Kan inte heller förstå varför man kommer på att sätta på sig board shorts utan på våtdräkten. Känns ganska opraktiskt.
    Mode… men ser inget direkt fel i om man vill göra det. Finns annat att lägga sin energi på en att bli upprörd över något sådant, kul att retas dock. 😉

  • styret

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:19

    vad har homosexualitet med det här att göra?

  • alexasu

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:19
    surf addict;563039 wrote:
    Antagligen så vet ni som svarade enligt ovan beskrivning ingenting om mode, eller vad mode faktiskt är.
    Ni kan ju fråga er själva: När i helvete är mode praktiskt?

    jag tror att du missade poängen lite, så jag ska försöka göra det så tydligt som möjligt för dig:

    FUCK MODE!!!

  • sundberg

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:26

    Luktar lite konservatism här. Varför inte ha shorts? själv använder lycratröja utanpå min kortärmade våtdräkt och utan shorts ser det konstigt ut.

  • alexasu

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:29
    Sundberg;563055 wrote:
    lycratröja utanpå min kortärmade våtdräkt

    men, liksom… varför?

  • holma44

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:31
    surf addict;563048 wrote:
    oj, jag måste läst fel.. jag menar, vem fan tar av sig överdelen på våtdräkten? va?
    100% Gay! Hade han varit straight hade han lugnt tagit av sig skjortsen i alla fall.

    __________________
    Var finns logiken?

    Jag får be om ursäkt om jag har gjort dig sur/arg. Det är ok om du vill ha dina shorts utanpå dräkten det är ju faktiskt “mode” som du har stenkoll på.
    Sen får du använda “kostymen” hur mycket du vill för du är “mode” kungen……….

    Nä allvarligt om jag har gjort någon arg/sur ber jag om ursäkt.
    Sorry!!!!!
    Det ÄR snyggt med shorts utanpå dräkten men snyggast är det att använda “kostymen” när man handlar och det ÄR inte gay att använda den.
    Slutdiskuterat…………

  • jesper_b

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:32

    Har noterat att allt fler kitare börjat köra utan shorts utanpå gummit – respekt!

    JB

  • sundberg

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:33
    alexasu;563056 wrote:
    men, liksom… varför?

    Samma anledning som varför jag äter gröt, för det är gött!

  • crash151

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:38
    styret;563052 wrote:
    vad har homosexualitet med det här att göra?

    Det var väll det hemskaste han kunde komma på… Eller kanske blev lite tänd och då kopplade hjärnan automatiskt ordet gay.
    Lever i förnekelse…

  • oaxen

    Medlem
    1 augusti, 2009 vid 07:26
    Sundberg;563055 wrote:
    Luktar lite konservatism här. Varför inte ha shorts? själv använder lycratröja utanpå min kortärmade våtdräkt och utan shorts ser det konstigt ut.

    ???????

    Att de som tävlar har en rash guard* utanpå är ju inte så konstigt. Att ha en rash guard på utsidan annars är väl bara en signal att man kanske inte riktigt förstått vilken funktion plagget ifråga har.

    Konservatism? Jo, surfsläktet är riktigt konservativt. Det finns väl bara två skäl att ompröva tidigare dogmer. Antingen ser man STORA fördelar med en företeelse eller så är det ett proffs med lite tyngd som “godkänner”** företeelsen.

    * Rash guard(lycratröja), direkt fritt översatt “klivakt”. Tanken är att man ska slippa skav och kli från våtdräkten eller för all del vågsurfbrädan. Bärs under våtdräkten eller möjligen ensam som solskydd/skavskydd.

    ** Kauli drog igång det som HiFly misslyckats med – fler fenor än en på brädan.

  • j-s

    Medlem
    1 augusti, 2009 vid 09:59

    Vänta bara tills någon börjar köra med neohuva utanpå hjälmen, då jäklar blir det fränt!

  • el-maco

    Medlem
    1 augusti, 2009 vid 10:10

    Åker man till typ Hawaii med shorts utanpå våtdräkten (om man nu kör med våtdräkt) blir man typ nerslagen. Varför? För att det är gay

  • debkausf

    Medlem
    1 augusti, 2009 vid 14:30
    Jesper_B;563058 wrote:
    Har noterat att allt fler kitare börjat köra utan shorts utanpå gummit – respekt!

    JB

    Ja, vi har tröttnat på uffcontainerlooken! Ni kan ta över.:grin:

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hemskheter i Apleviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.