Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hemskheter i Apleviken

  • Hemskheter i Apleviken

    Publicerad av woodleaflay på 31 juli, 2009 vid 09:28

    Igår såg jag några riktiga övertramp av god smak i Apleviken som följdes upp i Läjet idag. nr1. En vindsurfare med shorts utanpå dräkten!! Vafalls! Det är illa nog att kitarna har det men vad skall detta vara bra för? Nr 2. Färgade våtdräkter! Ok för att 80-talet är modernt men allvarligt killar. Ni ser ut som ni har pyjamas på er med gröna, röda och silverfärgade våtdräkter. Svart, grått, mörkblått är ok . Skall man ha någon annan färg måste man total-äga viken surfmässigt för att det skall vara coolt. Så är det. 😉

    zucko svarade 14 år, 9 månader sedan 44 Medlemmar · 59 Svar
  • 59 Svar
  • jeppo_f

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 09:40

    Äh! Det är inget fel med färgade våtdräker! Man känner sig som en superhjälte, och förhoppningsvis smittar det av sig på laddet.

    /jeppo

  • frofrik

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 09:50

    Ni kan ju inte på fullt allvar påstå att det är snyggt med enbart våtdräkt?
    Lyckas man dölja den så mycket som möjligt är det ju bra 😉

    Dock inte sagt att jag kör med badbyxor utanpå för det, mest för att det inte SKA vara så, men också för att det egentligen ett onödig störningsmoment som är i vägen för sittselen 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 09:57

    Färgade våtdräkter är bra. Ju mer färg man har på sig detso bättre syns man när ytbärgarna letar efter en.

  • pataba

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 10:13

    Kanske ska montera in lite “vandrande ljus” med diodlampor i dräkten. Ser gulligt ut på stranden när solen börjar gå ned och ytbärgarna blir jätteglada när de tror de hittat en amerikansk julgran på svenskt vatten.
    Kortbyxor utanpå dräkten? Är de rädda att inte kunna hålla snabeln i styr när de går förbi det topplessbadande fjortisgänget?

  • surf-addict

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 15:53

    Jag måste säga att jag inte ser något fel i att ha surfshorts utanför våtdräkten!
    Jag Jag tycker att surfshorts passar när man surfar, och jag menar vad har proffsen på sig när de seglar? jo surfshorts. Har ingen inverkan på hängselen vad jag har märkt, och jag seglar ofta med det. Ända anledningen att man har på sig våtdräkt är att vattnet och vinden här inte är lika varm som i t.ex Hawai, Brasilien, spanien mm. Så istället för att bara ha på sig sina surfshorts så har man våtdräkten som ett “extra” lager skinn. Jag har i alla fall bara min våtdräkt för att det är nödvändigt.

  • d-berg

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 16:17

    hmm..det extra vattnet i badbyxorna medför ju senare planing….tänk på det..

  • rasmus_w

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 16:38

    Jag tycker shorts utanpå dräkten ser fånigt ut av samma skäl som jag skulle tycka ett par shorts utanpå skidoverallen såg fånigt ut.

  • snaffe

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 17:24
    surf addict;562944 wrote:
    Jag måste säga att jag inte ser något fel i att ha surfshorts utanför våtdräkten!
    Jag Jag tycker att surfshorts passar när man surfar, och jag menar vad har proffsen på sig när de seglar? jo surfshorts. Har ingen inverkan på hängselen vad jag har märkt, och jag seglar ofta med det. Ända anledningen att man har på sig våtdräkt är att vattnet och vinden här inte är lika varm som i t.ex Hawai, Brasilien, spanien mm. Så istället för att bara ha på sig sina surfshorts så har man våtdräkten som ett “extra” lager skinn. Jag har i alla fall bara min våtdräkt för att det är nödvändigt.

    Fel och fel, det ser bara sjukt töntigt och onödigt ut. Förstår inte meningen med det. Som om vi inte redan har tillräckligt med skit att kränga på oss innan man kommer ut på vattnet. Visst är det skönt med shorts när det är varmt och man slipper dräkten. Men utanpå dräkten väldigt menlöst.

  • holma44

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 17:27
    Rasmus_W;562953 wrote:
    Jag tycker shorts utanpå dräkten ser fånigt ut av samma skäl som jag skulle tycka ett par shorts utanpå skidoverallen såg fånigt ut.

    Detta svar är det bästa jag läst på länge. RESPECT
    Shorts utanpå dräkten är det fulaste jag sett på länge. Låt kitarna hålla på med sina fjollerier.
    Det värsta jag har sett var en kitare(troligtvis eller måste varit) gick in i en ica affär i varberg med våtdräkten av på överkroppen och sina fina shorts utanpå och handlade.
    Det är förenat med döden enligt mig. FET gay varning på dig om du råkar läsa detta……
    /A

  • ludde-2

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 18:02
    holma44;562960 wrote:
    Detta svar är det bästa jag läst på länge. RESPECT
    Shorts utanpå dräkten är det fulaste jag sett på länge. Låt kitarna hålla på med sina fjollerier.
    Det värsta jag har sett var en kitare(troligtvis eller måste varit) gick in i en ica affär i varberg med våtdräkten av på överkroppen och sina fina shorts utanpå och handlade.
    Det är förenat med döden enligt mig. FET gay varning på dig om du råkar läsa detta……
    /A

    instämmer helt. shorts är jävligt gött när det är varmt o sol, men inte okej utan på dräkten.
    han kitaren på ica måste sett jävligt mobbad ut 😉

  • simpa

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 18:06
    holma44;562960 wrote:
    Detta svar är det bästa jag läst på länge. RESPECT
    Shorts utanpå dräkten är det fulaste jag sett på länge. Låt kitarna hålla på med sina fjollerier.
    Det värsta jag har sett var en kitare(troligtvis eller måste varit) gick in i en ica affär i varberg med våtdräkten av på överkroppen och sina fina shorts utanpå och handlade.
    Det är förenat med döden enligt mig. FET gay varning på dig om du råkar läsa detta……
    /A

    Verkligen bra jämförelse.. Vem fan har shorts på sig på vintern?
    Och låt var och en ha på sig vad dem vill. Mode är oändligt.

    Finns det Partille-Johnnys kan det likfan gärna finnas vindsurfare med shorts också.

  • pure

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 18:14

    Tycker inte att det är snyggt.. men om det gör dom glada (eller får tjejer) så är det väl bra för dom..

    men det hade varit intressant att höra vad nån tjej tycker om detta “modet” .. vet att det är glest med tjejer här men kan inte nån tycka till? 🙂

  • feg

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 18:22
    simpa;562969 wrote:
    … Mode är oändligt.
    Finns det Partille-Johnnys kan det likfan gärna finnas vindsurfare med shorts också.

    HAHAHAHAHAHAHA!!!!
    Jag var tvungen att kolla vad en “Partille-Johnny” va. Visst, jag gissade att det skulle vara nåt patetiskt bonnigt men detta tar ju fan alla rekord!!! 🙂

    Men visst håller jag med dig. Om det finns folk med så dålig smak att klä sig i det oändligt töntiga “modet” kallat “Partille-Johnny” så är det klart att nån stackars förvirrad själ på en vindsurfingbräda drar på sig shorts utanpå våtdräkten.

    Jag tror dock att orsaken till shorts utanpå våtdräkten, oavsett om det är på en vindsurfare eller kite-tepåse, är komplex för antingen taniga fågelben, hängröv eller micropaket. 🙂

    Att framföra diverse “rationella argumentera” för shorts på våtdräkt gör bara det hela ännu fånigare. Jag gillar GetWet:s foto med shorts utanpå kostymen.

    /Jocke

  • surf-addict

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 21:35

    Ok, som väntat fick mitt entusiastiska erkännande många negativa svar.
    visst kan jag erkänna att det är rätt onödigt om man ser utifrån ett praktiskt och framför allt ekonomiskt perspektiv, men i så fall skulle utrustningen kunna se helt annorlunda, varför bry sig om färg på brädorna ens?
    och va fan var det för kommentar om att man skulle vara gay om man hade det?
    Antagligen så vet ni som svarade enligt ovan beskrivning ingenting om mode, eller vad mode faktiskt är.
    Ni kan ju fråga er själva: När i helvete är mode praktiskt?

  • holma44

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 21:43
    surf addict;563039 wrote:
    Ok, som väntat fick mitt entusiastiska erkännande många negativa svar.
    visst kan jag erkänna att det är rätt onödigt om man ser utifrån ett praktiskt och framför allt ekonomiskt perspektiv, men i så fall skulle utrustningen kunna se helt annorlunda, varför bry sig om färg på brädorna ens?
    och va fan var det för kommentar om att man skulle vara gay om man hade det?
    Antagligen så vet ni som svarade enligt ovan beskrivning ingenting om mode, eller vad mode faktiskt är.
    Ni kan ju fråga er själva: När i helvete är mode praktiskt?

    Om du läste vad jag skrev så var det gay varning på han som handlade med våtdräkt på och shorts men med våtdräktsöverdelen av (bar överkropp).
    Men ok nästa gång du handlar ta på dig denna vackra kostym så får du själv se.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hemskheter i Apleviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.