Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hick prutt tjatjatjaaaa… El Yaque.

  • fastforward

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 08:28

    Det var ju soft att de skickade alla magsjuka coche-turister till El Yaque i våras. Jag blev sjuk dagen efter de kom…

  • pataba

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 06:22

    Hur många är det som inte blir magsjuka i El Yaque? Av de 12 som var där samtidigt som jag var det bara en som klarade sig helt. Själv hade jag typ 40 i feber och ränndreta i två dygn innan det släppte (riktigt powersurf i sängen de dagarna). Kanske är samma taskiga hygien och parasit överallt på Margarita och närliggande öar…

  • gifvars

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 07:48

    Mmmm, jo samma här, träffade inte många, om ens någon, som klarat sig helskinnade. Möjligen den tyska tjejen på uthyrningen… Tror hon mumlade nåt om att hon svalt solskydd med faktor 50. 🙂

    Undrar just om det är dålig hygien eller vad det är som skapar sådana underbara förutsättningar för denna otrevliga gynnare.

    -JG
    PS. det ska visst gå att vaccinera sig.

  • klint

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 09:45

    Spenderade en månad i El Yaque (feb. 08) och mådde förträffligt precis hela tiden. Tog en kur Ducoral innan resan, osäker på om det var den eller de svinstarka groggarna som hjälpte att hålla mig frisk.

  • mangs

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 11:07

    Var också där i februari, och varken jag eller tjejen kände av nånting i magsjukeväg. Men jag tror snarare det var spriten som tog död på allt i bakterieväg…. Fick i mig en hel del nämligen.

  • chris

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 19:31

    Lika här. Jag var där en månad feb-mars. Mådde som en kung hela tiden.
    /Kungen

  • surfan

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 20:27

    Ja var där i 2 väckor i februari och bodde på ön Coche de var super och maten var toppen inga problem med magen fast jag inte drack starka varor!!!

  • gifvars

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 10:38

    Ok.
    Konklusion, pataba, fastforward – Ni och jag använder mer rom och tvål vid nästa resa.
    Kanske inte samtidigt.

    -JG

    PS. Fastforward, jag skriver det här totalt meningslösa inlägget bara för att du ska få nåt roligare än smashade bildörrar att tänka på. Ehh… Magsjuka. 😉

  • fastforward

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 11:48

    @gifvars 469900 wrote:

    Ok.
    Konklusion, pataba, fastforward – Ni och jag använder mer rom och tvål vid nästa resa.
    Kanske inte samtidigt.

    -JG

    PS. Fastforward, jag skriver det här totalt meningslösa inlägget bara för att du ska få nåt roligare än smashade bildörrar att tänka på. Ehh… Magsjuka. 😉

    Hehe, man får tacka. Fast jag föredrar nog bildörrar framför de där tre dagarna på hotellrummet – urk. Och att använda mer tvål, handsprit och whiskey än jag och sambon gjorde där nere är nog svårt… Vi hade nog bästa handhygienen på hela ön – läkare inkluderade.

  • pataba

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 15:36

    Samma här. Handsprit, tvål och Ducoral utan att det hjälpte. Kanske var det drinkarna med mjölk i som sabbade allt…eller så har jag bara världens vekaste mage.
    Förresten – det där skiten Ducoral var det sista gången jag använde. Har blivit magsjuk vartenda gång. Det kanske tar ner imunförsvaret inför resan i stället för stärker? Sista gången gick resan till Vietnam och utan Ducoral – inte en taskig vibb i magen under hela tiden trots att vi åt i “små hål i väggen”.
    Grattis till er som klarat er utan magsjuka i El Yaque. Jag tror ändå att ni är i en klar minoritet.

  • bonasurf

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 13:31

    Enligt vår infektionsklinik så gav Ducoral bara ett skydd mot kolera och inte emot andra sjukdomar. Och kolera ska inte finnas i Venezuela. Men man ska ju inte bortse ifrån placebo effekten.

  • klint

    Medlem
    29 maj, 2008 vid 09:08

    Florerade många teorier om varför folk blev dåliga. En jenkare jag snackade med som var inne på sin 15.de säsong var helt övertygad om att det var havsvattnet. Menade på att det var rejält skitigt och att Porlarmar som ligger uppströms i princip spolar ut sitt avlopp och annat kemiskt avfall rakt ut i havet utan rening. Skröna eller ej men visst kändes vattnet skitigt och blev lite misstänksam efter att mina kritvita surfshorts intog en neonrosa ton efter bara någon veckas surf.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hick prutt tjatjatjaaaa… El Yaque.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.