Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hillarp på G!

  • koan

    Medlem
    8 juli, 2004 vid 09:21

    Säga vad man vill om den och liknande herrar så är det ett välformulerat och faktaspäckat brev. Det innehåller inga som helst belägg för det som tas upp men i Sverige tillämpas försiktighetsprincipen vilket innebär att det är upp till oss att bevisa att kitesurfing inte stör djurlivet och INTE tvärt om. Dessutom lyckas personer med vad som kan tyckas överdrivet intresse för flora och fauna alltid på något lustigt sätt få någon form av gehör för sina krav. Vidare ligger det i tiden att vara miljömedveten vilket är bra om vi lyckas vända det till vår fördel, men som i en skrivelse formulerad som denna ovan snarare ligger oss i fatet.

    Jag har för mig att detta togs upp i någon tråd nyligen men jag anser att det tål att upprepas. Det måste till lite sakliga argument som vi kan försvara oss med när ornitologerna kommer med stora lynchmobben! Mot sådant som Hillarp/Karlsson uppvisade ovan hjälper det inte att det står någon surfarhippie på strandkanten och skanderar att han(/hon) ”Fan inte stört nå’n djävla fågeldjävel”. Speciellt inte om det skall kombineras med det agerande någon (enligt en tråd här) uppvisade i Habo, Får vi badgäster emot oss också finns det inte mycket som hindrar förbud både här och var.

    Har andra sporter (windsurfing t.ex.) mött liknande motstånd? Finns det några med sådana erfarenheter som de är villiga att dela med sig? Hur har det skötts utomlands? Vem har sådana kontakter?

    Fast den första frågan man skulle ställa sig är kanske;

    Finns det någon som bryr sig så pass mycket att de orkar engagera sig?

  • rambo_johnson

    Medlem
    8 juli, 2004 vid 09:25

    haha, det där e ju gamamlt som faan, chillout, kommunen hatar dom där jevla ornitoligerna

  • kaiser

    Medlem
    8 juli, 2004 vid 09:38

    Om inte jag känner allas vår favorit-göran helt fel så både jagar o golfar han…är med andra ord inte själsfrände med dessa varelser…men varje hot e ett hot för mycke.
    För övrigt var jag nära att bränna in i en fågelskådares parkerade bil på huvudled!!! för inte allt för länge sedan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hillarp på G!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.