Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hitta läckan??

  • hitta läckan??

    Publicerad av Oregistrerad på 19 augusti, 2006 vid 20:56

    Vi i TWC sålde en klubbräda som mest stod o dammade (2003 års modell, så den är modern). Nu klagar köparen, lätt att förstå för brädan väger 5 kg mer än den ska. Tydligen har det läckt in vatten under åren som gått.
    Ingen idé att borra hål och ställa den varmt osv om vi inte kan hitta läckan och det kan vi inte…

    Jag funderade på om man ser något när man lägger brädan i solen och t ex sprutar på såpvatten. Det borde ju bubbla litet i alla fall….
    Andra goda idèer??

    Hur gör proffsen som t ex Svenne??

    TSSS

    willyskipper svarade 17 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • enlight

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 07:38

    Har ungefär samma fundering. Min gamla vågis tycker jag väger lite för mycket.
    Jag funderade om man kan räkna fram var någonstans jämvikten borde ligga på brädan på något vis?
    Testade nu, och det känns som om den ligger alldeles för långt bak.
    Några teorier? Brädans bredaste punkt?

  • Oregistrerad

    Gäst
    20 augusti, 2006 vid 09:34

    Jag hade provat med tryckluft i hålet för luftskruven. Finns ingen kompressor kör med en Kite-pump. Kör inte med för högt tryck! Då blir brädan JÄTTESTOR och rund.. Lycka till och keep us posted.

  • jps

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 09:50

    På Boradlady säger de att man ska göra så här http://boardlady.com/watertesting.htm

  • willyskipper

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 09:58

    låt den ligga inne på något svalt ställe med skurven urskruvad över natten. skruva sedan i skruven och lägg den i solen, det borde då bubbla om man häller vatten där man tror att det är hål. Har dock ej provat detta själv.

    Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hitta läckan??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.