Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av willyskipper.
- FörfattareInlägg
- 19 augusti, 2006 kl. 20:56 #788911
Oregistrerad
GästVi i TWC sålde en klubbräda som mest stod o dammade (2003 års modell, så den är modern). Nu klagar köparen, lätt att förstå för brädan väger 5 kg mer än den ska. Tydligen har det läckt in vatten under åren som gått.
Ingen idé att borra hål och ställa den varmt osv om vi inte kan hitta läckan och det kan vi inte…Jag funderade på om man ser något när man lägger brädan i solen och t ex sprutar på såpvatten. Det borde ju bubbla litet i alla fall….
Andra goda idèer??Hur gör proffsen som t ex Svenne??
TSSS
20 augusti, 2006 kl. 07:38 #1126049Enlight
DeltagareHar ungefär samma fundering. Min gamla vågis tycker jag väger lite för mycket.
Jag funderade om man kan räkna fram var någonstans jämvikten borde ligga på brädan på något vis?
Testade nu, och det känns som om den ligger alldeles för långt bak.
Några teorier? Brädans bredaste punkt?20 augusti, 2006 kl. 09:34 #1126055Oregistrerad
GästJag hade provat med tryckluft i hålet för luftskruven. Finns ingen kompressor kör med en Kite-pump. Kör inte med för högt tryck! Då blir brädan JÄTTESTOR och rund.. Lycka till och keep us posted.
20 augusti, 2006 kl. 09:50 #1126057JPS
DeltagarePå Boradlady säger de att man ska göra så här http://boardlady.com/watertesting.htm
20 augusti, 2006 kl. 09:58 #1126060willyskipper
Medlemlåt den ligga inne på något svalt ställe med skurven urskruvad över natten. skruva sedan i skruven och lägg den i solen, det borde då bubbla om man häller vatten där man tror att det är hål. Har dock ej provat detta själv.
Johan
- FörfattareInlägg
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.