Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hitta vindmätare för webben

  • hitta vindmätare för webben

    Publicerad av poppo på 8 april, 2011 vid 13:05

    Hej!

    Uppsalaklubben har planer på att få upp en vindmätare, ev med webcam, som kan presenteras på vår hemsida. Vi vill även ha datan tillgänglig via mobil, ev sms-utskick vid vissa vindstyrkor.

    Vi har sett surfvind.se som verkar bra, men saknar webcam.

    Har nån tips på fler bra alternativ?

    poppo svarade 13 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • svenne

    Medlem
    8 april, 2011 vid 18:20

    Tror inte att du hittar det som en produkt, kör kameran separat.

  • styret

    Medlem
    8 april, 2011 vid 18:58

    vi har separata grejer.
    återkommer med länk vart vi skaffat vår skit.

  • styret

    Medlem
    9 april, 2011 vid 09:13

    vi har köpt våra grejer härifrån

    http://www.elji.se/shop/

    dom kan sin skit angående väderstationer.

  • poppo

    Medlem
    9 april, 2011 vid 12:31

    tack å bock styret!
    finns det fler tips är det bara bomba på här..

  • christian

    Medlem
    10 april, 2011 vid 07:45

    hej

    Prova http://www.vader.se

    Dom är riktigt duktiga på Davis väderstationer

  • gifvars

    Medlem
    12 april, 2011 vid 06:04

    Tjena Poppo o UVK.

    Surfnet.se använder sig av http://www.mymsp.eu/index.php?p=200 för sms utskick.
    De är hyfsat billiga per sms och även deras månadskostad är respektabel, ca 250:- om jag minns rätt.
    Annars finns ju möjligheten att skicka in till mälargruppen hos surfnet.se, det räcker med ett email som är taggat på rätt sätt. Larm-logiken (som inte ska underskattas! 🙂 ) kanske Er väderstation står för?
    Ett stort problem med surfnet.se är att jag tvingats helrenovera sajten med ny hårdvara, nytt operativ, tjaaa…. nytt allting. Så den är nere nu och jag kämpar för att hinna få snurr påden igen den här terminen. Men kan tyvärr inte lova nåt.

    Mvh,
    -JG

  • tim-eriksson

    Medlem
    12 april, 2011 vid 07:23

    Vad ska vi med en webkamera till? Blir klart krångligare eftersom vi behöver ha en dumburk där också.. För jag tror inte det finns några webcameror som kör på 3g direkt :)?… Poppo, har vi lämnat iden via att bara köra en vindmätare via 3g och har bestämt oss för att slänga upp en dator också? Låter som mer jobb och krångel…

    Shoppa vindmätaren asap och släng upp den! Sen kommer ju inte webkameran att sitta vid vår klubbstuga så det enda man kommer att se är segelbåtar?…

  • svenne

    Medlem
    12 april, 2011 vid 08:28

    Om ni köper en station som kan lagra information på en PC så är det ganska lite logik som måste till för att göra att hack som pollar data och börjar skicka mail eller SMS (som exempelvis Gifvars gör, via en gateway). Finns massor med exempel och kodexempel på det stora världsomspännande nätverket intuurrrnet.

  • poppo

    Medlem
    12 april, 2011 vid 16:09

    tack för alla tips!

    tänkte mest webcam för att ev få in sponsorer timbo, rätt konstigt att det inte finns en vid skaris redan, eller hur?
    men krävs det en massa dauta-maskiner å datta-hacking så orkar iaf inte jag rodda med det.

  • speedkenta

    Medlem
    14 april, 2011 vid 08:09

    Du behöver ingen dator för webbcamen vår går ut direkt, sen kan du sända trådlöst också även live vår kan men då skulle det braka ihop under högsäsong när halva sverige är inne. Plus att det är bilden du säljer reklam på. Vår går med vinst, och dom nya Davisstationerna behöver du heller ingen dator till dom kan också sända direkt.
    Vi har även den möjligheten

  • poppo

    Medlem
    14 april, 2011 vid 08:24

    grymt kenneth, tack för info!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hitta vindmätare för webben

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.