Senaste nytt Forums Vågsurfing Hittade en bräda åt min pojkvän – funkar denna?

  • Hittade en bräda åt min pojkvän – funkar denna?

    Publicerad av zaralarsson på 8 augusti, 2015 vid 17:49

    Hejsan!

    Min pojkvän har blivit sugen på att börja surfa och jag tänkte överraska honom med en bräda för en rimlig peng. Vi har surfat ett par gånger och han har snabbt lärt sig fånga obrutna lite mindre vågor och svänga lite med lånebrädan men inte mycket mer. Dock duktig på skateboard och fått beröm från instruktören.

    Till min stora förvåning hittade jag en kvarglömd surfbräda på vinden i mina föräldrars sommarhus och undrar därför ifall ni tror den kan funka för honom att börja surfa i svenska vatten med, eller är den för spetsig?

    Brädan har samma märke/form/mått som den på bilden (lånad bild). Står 7’0″, 19″, 2 ½” på den.

    Vad säger ni, är det lönt att jag släpar den till Stockholm och ser om det funkar eller måste jag lägga några tusen på en bättre nybörjarbräda?

    Kram!

    above_the_law svarade 8 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • challgren

    Medlem
    9 augusti, 2015 vid 10:44

    Det där är en riktigt mäktigt bräda men för smal och för lång skulle jag tro!
    Spar den som samlarobjekt istället och häng på väggen!

  • zaralarsson

    Medlem
    9 augusti, 2015 vid 11:40

    Tack för svar! Kul att du tycker det! Då var det som jag anade, kanske kan funka när han blir lite bättre;) Är denna typ av bräda värd något om man ska sälja i förmån för en ny?

  • zaralarsson

    Medlem
    10 augusti, 2015 vid 12:35

    PS. ingen som råkar ha någon bräda som skulle fungera till en relativ nybörjare att sälja?

  • challgren

    Medlem
    10 augusti, 2015 vid 21:09

    @Zaralarsson 734985 wrote:

    Tack för svar! Kul att du tycker det! Då var det som jag anade, kanske kan funka när han blir lite bättre;) Är denna typ av bräda värd något om man ska sälja i förmån för en ny?

    Hmm, vet tyvärr inte om den är värd något men den är nog ganska svårsåld här i Sverige då det inte är någon Sverige-bräda direkt.

  • above_the_law

    Medlem
    25 oktober, 2015 vid 03:55

    Cool Gun!
    Ingen typisk Sverige eller nybörjarbräda som nämnts men dock hela 19 bred o 2 1/2 tjock. Tillsammans med att den är så lång (för att vara en shortboard) måste den ju även ha en rel stor volym så varför inte testa den någon dag då stort och inte så brant take off? Inte Stockholmsområdet då m a o😉… Är det en single fin b t w? Rocker?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Hittade en bräda åt min pojkvän – funkar denna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.