Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjäääälp

  • nikke

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 10:10
    pure;509915 wrote:

    Är det någon som vet var man kan köpa några nödraketer? Skulle vara schysst att ha både för surf och för snowboardåkning.

  • pedersen

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 10:42

    Jag hört att man kan köra med superunderställ (typ Helly Hansen) under dräkten. Någon som provat?

  • dberg

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 12:01
    NIKKE;510711 wrote:
    Är det någon som vet var man kan köpa några nödraketer? Skulle vara schysst att ha både för surf och för snowboardåkning.

    Jepp. Watski har ett paket förutom att du kan köpa prylarna enskilt:
    (se även #30)
    http://www.watski.se/www/produkter_meny.asp?prodCardID=13356&groupID=14&subGroupID=520&parentGroupID=

  • nikke

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:32
    dberg;510758 wrote:
    Jepp. Watski har ett paket förutom att du kan köpa prylarna enskilt:
    (se även #30)
    http://www.watski.se/www/produkter_meny.asp?prodCardID=13356&groupID=14&subGroupID=520&parentGroupID=

    Tack för tipset!

  • grrrr

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 21:55

    Min lokala Watski har blivit seasea och där finns en IKAROS Handheld flare (handbloss?) för 99kr.

    Nån som vet om dem är vattentäta?

    Har ingen lust att köpa watatait till ikaros… Dessutom var den rätt lång (~25 cm).

  • dberg

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:24
    Grrrr;510970 wrote:
    Min lokala Watski har blivit seasea och där finns en IKAROS Handheld flare (handbloss?) för 99kr.

    Nån som vet om dem är vattentäta?

    Har ingen lust att köpa watatait till ikaros… Dessutom var den rätt lång (~25 cm).

    Förmodligen tål den ett dopp eller två i samband med att du ligger i vattnet och skall avfyra den, men själva tanken med att släpa med ett bloss/nödraket etc. är ju att du vill vara säker på att den funkar när den behövs. Även i en kölbåt rekommenderas att du har dom vatten- och fukttätt.

  • bopung

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 09:36

    det är skillnad på flytväst och flytväst. många av de surfvästar som säljs (bland annat min neil pryde) är ingen flytväst utan en sk skyddsväst. det står klart och tydligt att den inte är 100% flytbärande utan att den fungerar mer som ett skydd för kroppen. jag har svårt att tro att den skyddar mot drunkning vid medvetslöshet eller utmattning. den känns dock betydligt bättre än ingen alls.

    /gustav

  • alexasu

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 17:40

    jag funderar på att börja köra med syrgastuber och cyklop, eftersom det är rätt farligt att vara under vattnet för länge.
    någon som vet var jag kan köpa billiga syrgastuber? (sånna man har på ryggen)
    tror ni man ska ha den innanför eller utanför selen? (jag har midje-sele, så det kanske blir svårt?)

  • bopung

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 05:59

    sätter du två tuber på ryggen får du lättare rotation på framåtlooparna vilket gör att trippel-framåt inte borde vara alltför avlägset 🙂

  • martine

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 07:12

    En gång i tidernas begynnelse var det nån som ville införa lag på “stingpinne” som skulle sitta i fören på alla surfbrädor. Ni vet en såndär fjädrande pinne med en orange flagga som sitter på småglinens cyklar. Detta för att man skulle synas bättre och inte bli påkörd av båtar osv.

    Tänk dig att vara tvungen att skruva på en sån på sin splitternya Evil Twin 70:a, och hur hela viken är fylld av flaggor som vinkar i takt med vågridningen. Rätt funky att framåtloopa med en sån där pekande mot huvudet…

  • badjanne

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 14:13

    Nu är det dax att vinterförvara soppsleven och övrig utrustning för isseglingen (i alla fall för oss skåningar).

    Ni som använt isdubb har kanske märkt att där oxå fanns en riktigt bra visselpipa.
    Jag tog bort min och la den i GPS fodralet. Alternativt lägg den i flytvästen eller häng den om halsen

  • alex_

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 21:00

    Jag har råkat komma lite för långt ut några gånger när jag varit alldeles för trött/ det har blåst för lite för att jag ska kunna vattenstarta. Märk väl, det har ALLTID kommit någon och morsat och kollat så att allt var okej! Det tycker jag är sjukt bra, och ni som gör det ska ha all cred för det!
    Det räcker ju med att svänga förbi och slänga en tummen upp, kan man inte hjälpa själv kan man ju alltid hämta någon annan!

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjäääälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.