Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjäälp! Master passande till Simmer..

  • Hjäälp! Master passande till Simmer..

    Publicerad av judo-freddan på 7 juli, 2010 vid 18:42

    Hej,

    Om en vecka bär det av till GC. Till mina större segel har jag mast men behöver en 370. Vill som den snåljåp jag är leta bland fynden här på Surfzone men vilka master passar egentligen till Simmer? (Har sökt på gamla trådar men hittade inte så mycket.)

    En annan fråga är ju sedan om man klarar sig med 3,7 som minsta utan att blåsa sönder i atomer om man väger ca 80 pannor och har tänkt sig Pozo de flesta av dagarna?

    judo-freddan svarade 13 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jlaser

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 20:49

    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=63965″]Vilken mast till vilket segel? – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

  • pelle_o

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 21:19

    Pryde passar till simmer men d kostar.
    Varit på Pozo några ggr men inte behövt mindre än 3.7, också 80
    pannor

  • alexasu

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 21:37

    Jag har kört fiberspar och powerex i simmer med bra resultat. just nu kör jag simmermaster i ezzy-segel också med mycket gott resulat, så det borde funka på andra hållet med.
    Simmers mastkurva ligger ju ungeför i mitten av spektrumet så det finns rätt mycket som bör passar ok, men ovan nämnda märken är de jag har erfarenhet av.

  • judo-freddan

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 07:13

    Tackar!

  • judo-freddan

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 07:17

    I matrisen jlaser tipsade om får prydemaster bara en stjärna i kombination med simmersegel. Du håller inte med om det alltså? Grejen är att det finns en billig prydemast här på konfen och jag gråter inte ihjäl mig om den går sönder efter ett år med tanke på priset. Å andra sidan vill man ju inte att seglet ska vara knepigt riggat under den tiden..

  • judo-freddan

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 07:18

    Thx för infon!:smile:

  • tim-eriksson

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 07:54

    Kolla in Reptile masterna som surfspot säljer!

    Kör en 370 i mitt Naish session 3.7 och ser bra ut, om man jämför masterna (simmers nya rdm 6 eller vad de heter) så ser masterna identiska ut, borde vara samma mast?

    2000 pix för en 370 med 60% kol köpte jag, priset kanske har ändrasts litegrann nu men kolla!

  • judo-freddan

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 11:18

    Tackar för tipset! Det ska jag göra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjäälp! Master passande till Simmer..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.