• Hjälmaren

    Publicerad av windmiller på 26 juli, 2009 vid 19:08

    Nu är det så här att jag är relativt nyinflyttad i Julita vid Hjälmaren strax intill Hjälmaresunds camping och känner ingen här omkring. Verkar som att jag har hamnat på fel sida av hjälmaren då alla som vindsurfar verkar bo i Örebro!? Finns det ingen här i närheten som vindsurfar?? :confused2:

    windmiller svarade 14 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • windmiller

    Medlem
    1 augusti, 2009 vid 23:58

    Aaah men vad bra, ni Örebroare brukar ju surfa i Dimbobaden som bara är ett stenkast ifrån Julita så ni kan räkna med mig vid nord västanvind. 😉

  • johan-g

    Medlem
    3 augusti, 2009 vid 21:57

    Vi är några som kör i Eskilstuna också. Tar ju inte allt för lång tid från Hjälmaresund. Kolla in http://www.eskilstunawindsurfing.se. Några härifrån brukar åka till Hjälmaresund ibland när det blåser väst.

    MVH/Johan

  • windmiller

    Medlem
    3 augusti, 2009 vid 23:13

    Ok, men då låter det ju inte hopplöst längre. Har registrerat mig där nu iaf, får kolla upp mer imorgon.

  • sebbe87

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 13:12

    Det brukar väl vara en del folk från Kungsör som kör en del vid hjälmaren där du bor. Du är nog inte helt ensam en bra dag.

  • svennebanan

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 14:45

    Var går man i vid Hjälmaresund? (brukar åka vid N Ässundet på västligt men det kanske är värt att ta sig till Hjälmaresund om det blir lite mer skvalp där)

  • windmiller

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 16:26
    svennebanan;564340 wrote:
    Var går man i vid Hjälmaresund? (brukar åka vid N Ässundet på västligt men det kanske är värt att ta sig till Hjälmaresund om det blir lite mer skvalp där)

    Ja jag är ju ganska nyinflyttad som sagt men det borde gå bra ifrån sundholmen vid hjälmaresund, där finns det ju parkering precis intill vägen med rastplats. Såg en kitesurfare gå i där en dag när jag passerad förbi, tänker ta en tur dit för att se närmare hur det ser ut.

  • svenne

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 17:55

    Man hallå, bor du i Julita eller vid Hjälmarsund?
    Finns bryggor på båda sidor men också en hel del grund, speciellt på västra sidan. När ni har fått tillräckligt med folköl under huden kan ni alltid hoppa från bron. Pirrar lagom. 🙂

  • windmiller

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 18:32
    Svenne;564382 wrote:
    Man hallå, bor du i Julita eller vid Hjälmarsund?
    Finns bryggor på båda sidor men också en hel del grund, speciellt på västra sidan. När ni har fått tillräckligt med folköl under huden kan ni alltid hoppa från bron. Pirrar lagom. 🙂

    Postadressen är Julita men jag bor vid Hjälmaresund på udden precis där vid sundet.. hoppa ifrån bron, haru gjort det med brädan? 😀
    Ja de finns en hel del grund på den här sidan av väg 56, på västra.

  • windmiller

    Medlem
    6 augusti, 2009 vid 17:18

    Så! Nu har jag kollat upp Sundholmen vid Hjälmaresund på östra sidan av väg 56 och det är ett rent surf mekka. 😀 Sandstrand och hyfsat långgrunt.. mmm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.