Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmaren idag?

  • windmiller

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 18:13

    Haha ja det va fin respons på den tråden… :santa:

  • macedu

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 19:28

    Hjälmaren är stor…. Jag var nere och vände vid 6-tiden och jag chansade på Malmön, I hate that place :-(.

  • windmiller

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 19:49
    MacEdu;569392 wrote:
    Hjälmaren är stor…. Jag var nere och vände vid 6-tiden och jag chansade på Malmön, I hate that place :-(.

    Har aldrig varit vid Malmön, är det inte bra där, varför hatar du det? :confused2:

  • macedu

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 20:12

    Är från gbg och geografin är fucked upp….. Malmön ligger i Mälaren…. sr…. De ställen som jag rekat är så vindkänsliga och så tighta plus att de är fullt av sk lälägen som ställer till det, så det är oxå mkt mkt byigt 🙁

  • sebbe87

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 20:17

    Åk till kungsör istället och kör vid skillingeudde det är ett perfekt ställe på so-nord. Det ligger inte långt ifrån köping ca 1,5 mil.

  • macedu

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 20:31

    hehe…. rekat där med och det så mkt bra ut om det då är nord, nordväst el nordost…
    Sen hittade jag en strand till vid jägaråsen med brygga och allt som kommer att vara klockren vid ost, sydost och nordost.. varför märker ingen ut dessa i surfspots….
    Stäudd vid syd och sydost, men där får man tassa då det är allmänning… och sen en lite attans strand men men……. Det tråkiga när man är hemma och det börjar blåsa eller att man kikat på SMHI är att det ändå rör sig lite vilket gör att man måste ner till minst en av platserna…. för att uppskatta HUR det ligger till…. dock så lär man väl säg…. Det var för bekvämt i askimsviken helt enkelt….. hm hm….
    Kul att ngn mer hade koll i området 🙂

  • windmiller

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 20:48
    sebbe87;569411 wrote:
    Åk till kungsör istället och kör vid skillingeudde det är ett perfekt ställe på so-nord. Det ligger inte långt ifrån köping ca 1,5 mil.

    Där måste jag prova, någon får gärna säga till om de har planer på att åka dit. Jag har nog nästan lika lång som dig MacEdu, kanske 2 mil.

    Ja det ser lite inträngt ut på Malmön enligt Eniro, kan tänka mig att det är lite skumma vindar där.

  • sebbe87

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 21:06

    Tyvärr är det inte många som kör där men jag gillar Kungsör, det är stora ytor. många är väl för bekväma att surfa hemma istället för att orka åka iväg. Tyvärr så har jag inte varit där på ett bra tag på grund av att man hinner inte åka ´dit efter jobbet om det skulle blåsa.

  • macedu

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 21:07

    Aha, Eniro… jag kollar i
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=23&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=349 (fast med denna adress så kommer ngt annat upp)
    Fast jag scrollar då runt till just Malmön :-)… sen har man du fina pilarna att lära in sig vad och vart beroende på HUR det blåser…. 🙂
    Kika på läget lite längre ner (söder då) och kolla på vägen in som heter Jägaråsvägen…
    Mittemellan Malmön och Skillingeudd…. den hade en snygg pontonbrygga och mkt bra riggningsmöjligheter för flera segel om man nu vill det :-)…. Har varit där med och rekat..

  • macedu

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 21:09

    Går det att lägga in mer ställen på spotguiden??? Dvs för att hjälpa andra stackare 🙂

  • windmiller

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 21:24
    MacEdu;569435 wrote:
    Går det att lägga in mer ställen på spotguiden??? Dvs för att hjälpa andra stackare 🙂

    Japp det går om man har konto där så är det bara att välja län och trycka på lägg till i listan om surfstället saknas. 🙂

  • macedu

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 21:43

    hmmm….det kan inte vara många då det knappt är några inlagda åt vårt håll…..men maybe för att inte hinta bra ställen :-).

  • svennebanan

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 06:05
    Windmiller;569376 wrote:
    Haha ja det va fin respons på den tråden… :santa:

    Ja de är inte så skrivglada det där Hjälmarfolket;). Vad jag lyckats lista ut är att så fort det är västligt är det alltid folk vid N Ässundet.

  • windmiller

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 10:31
    svennebanan;569471 wrote:
    Ja de är inte så skrivglada det där Hjälmarfolket;). Vad jag lyckats lista ut är att så fort det är västligt är det alltid folk vid N Ässundet.

    Men då kanske det blir av till N Ässundet ikväll då enligt SMHI som säger…

    “Söndag eftermiddag
    Mellan väst och sydväst, 6-9 m/s. Risk för vindbyar över 10 m/s: 30%”

    Ja de verkar verkligen som att folk sitter på sina spots och inte vill dela med sig här omkring, dags att skicka ut detektiver i området.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmaren idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.