Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmtips…

  • Hjälmtips…

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 april, 2004 vid 14:26

    …på såväl riktiga WS-hjälmar som bra hockeyhjälmar eller annat…för min ömtåliga skalle…mottages tacksamt.
    smile.gifMats

    mag svarade 20 år sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mickew

    Medlem
    29 april, 2004 vid 16:01

    Tja!

    har själv införskaffat en Jofa hockeyhjälm. Tror det är en av dom säkraste i kombination med låg vikt. Dessutom öronskydd för misslyckade framåtloopar.

    Man blir ju inte ballast i viken, men vem är ball med hjälm på oberoende av typ…

    Billig var den också, betalade 329 på ICA, då fick jag med galler också.

    /Micke

  • _frippe_

    Medlem
    29 april, 2004 vid 17:17

    Jag har klämt lite på Pro-Tecs hjälmar på en mässa och de verkar rätt sjyssta.
    Finns bl a på http://www.kajaktiv.se/Paddling/paddling.asp?strGren=helmut

  • sinclair

    Medlem
    29 april, 2004 vid 19:29

    Kollade på några skate/rollerblade hjälmar i dag. det var av märket protech tror jag. De skulle ha 299 kr vilket jag tycker var ett helt ok pris för en hjälm.

  • frippe-s

    Medlem
    29 april, 2004 vid 21:45

    Köpte nyligen en Cutre på surfersworkshop, funkade kalas, satt smäckat å fint å ja märkte knappt att jag hade den på mig! Den värmde dessutom lite, perfekt när det känns överflödigt med huva men lite kyligt utan, 350 kr..
    /fralle

  • basse

    Medlem
    30 april, 2004 vid 06:28

    Jag kör med Jofa också… fungerar bra. En annan färg kanske hade varit bra.. min är gul.

  • flash

    Medlem
    30 april, 2004 vid 07:25

    Det finns bara en liten nackdel med Pro-Tecs hjälmar!
    De är riktigt schyssta men är också riktigt, svettigt dyra! tongue.gif

  • mag

    Medlem
    30 april, 2004 vid 08:35

    Gath är klart slimmast men tyvärr också dyrast. Om du ska segla i vågor, loopa mm så köp en lätt hjälm som inte samlar vatten eftersom du annars kan få sköna whiplashdrag i nacken. Det fick jag med en gammal Jofa. Galler är heller inge bra om man fastnar med något i gallret, för då får du ännu grymmare whiplashnackskador.

    En fördel med Gath är att i rejäla tvättmaskinsvågor så är hjälmen så smidig att vattnet inte får tag i huvudet på samma sätt som en större hjälm. En hjälm som sticker ut från skallen ökar ytan som vågen får tag på.
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmtips…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.