-
Hjälp?
Har ett litet problem, vänder mig därför till Konfen och hoppas på att nån kunnig typ hjälper mig =)
Jo, det är så här, att när jag kör min freeride på 90 liter i lättvind, och då tillsammans med mitt NR 6,0, så får jag inget riktigt tryck i seglet. Alltså, jag kommer upp på brädan och med lite tur så får jag planing, då med seglet kanske 45 grader ut från brädan. Kroka i kan jag också 🙂 Men, låt sig att jag vill ha lite mer speed, eller kanske försöka kryssa, då skotar jag in en aning så seglet kanske bara står ut en 20 grader från brädan. Då försvinner dock _all_ kraft ur seglet, får inget tryck i akterliket, och seglet sänker sig (och mig) långsamt ner mot vattenytan. Allt detta resulterar 90% i att jag “får mottaga en ansenlig mäng väta”, som Rosa Pantern en gång uttryckte det.
Har intelligent nog räknat ut att det antingen är jag eller grejorna det är fel på Alltså, om det är någon som inte redan förstått det, så är jag nybörjare. Så min teknik är kanske inte sådär jätteavancerad. Men om ni har nåt bra tips så mottages det mkt tacksam!!!
Ha D!
/Eli
Logga in för att svara.