• Publicerad av fate på 19 april, 2006 vid 16:21

    Jag har hittat en kite med denna beskrivning:

    “Kite Airblast 16kvm 4linor, bom, bräda Dakine -00

    Kiten har en lagning pa frontblåsan och framkantens uv-skydd är lite slitet, brädan är lite kantstött men inget lite gelcoat filler inte kan fixa. Annars är kittet i bra skick.

    pris 3000:-“

    Jag är ju nybörjare och vill gärna ha en kite men inte att den ska kosta för mycket. Vad tror ni om denna, snälla ge mig lite feedback?

    bohm svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • bohm

    Medlem
    19 april, 2006 vid 17:19

    Köp INTE! Det där är inte ens värt 500 spänn.

    Om du har taskigt med pengar är mitt råd att du ska lägga pengarna på att få en bra drake, och köp en billig bräda.

    Det är sämre att köpa en halvbra (halvdålig) drake och en halvbra (halvdålig) bräda.

    Spara ihop pengar och köp en bättre bräda tills nästa år.

  • fate

    Medlem
    19 april, 2006 vid 18:29

    Okej, då köper jag inte den.

    Poblemet är att jag inte har några grejer alls nu och skulle vilja börja med kiteing. Vad tror du att det skulle gå på med en bra drake och en halvdålig bräda?

    Hur stor ska draken vara? märke, typ?

  • bohm

    Medlem
    19 april, 2006 vid 18:49

    Det tråkiga med att börja är att man måste inhandla våtdräkt och sele oxå.

    Om man prutar lite kan man kanske få en komplett drake med bom för 3000-4000kr som är hyffsad. storleken på drake bör vara ca 12-14 m2 och årsmodellen nyare än 2003. Vilket märke man väljer, spelar inte så stor roll, men för att räkna upp några Cabrinha, JN, EH, Slingshot, Naish, North, Takoon, Best….

    En välanvänd bräda kan man kanske få för 1000-1500kr

    sele 300kr o dräkt 800kr

  • skotten

    Medlem
    19 april, 2006 vid 19:07

    hi man, why not do the same as me… I am gonna buy a kite this month with a harness, bar and lines… I am gonna buy used, because I am gonna crash it for sure..