Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hjälp
-
Hjälp
Publicerad av lukasw på 16 februari, 2006 vid 13:39snart kör vi igång :laugh: bara isen måste bort har ett fråga angående segel
vill köpa ett np v8 9,0 + 3 master men hur bra är Naish sails? är det nån som har såna segel ca:9.0 Är ni nöjda med de? kommer väga ca:90-95kg till våren söker segel med bra botten drag o ska speeda:grin:
Oregistrerad svarade 18 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
För speed med bottendrag till rimligt (OK då, snäppet mindre smärtsamt än de allra värsta grejorna) pris så törs jag nog hävda att V8 är svårslaget.
Men om man handlar Naish Stealth så lär det inte vara grejorna som sätter stopp i alla fall. Även det däring Redline ser ju nice ut, men det vet jag inget om.
-
Ja, det är nog Red Line vs. V8 och Stealth vs. RS6 som man skall jämföra. Årets Stealth har blivit betydligt mer lättanvända än 05:an och som tur var hann ju Finian sätta NM rekordet på en 6.5:a innan han sålde sin själ… Notera också att Naish kommer med riktiga räsermaster i år!
Fan allt detta speedsnack….
/adde
-
luk
Gäst18 februari, 2006 vid 14:57ok, tack för det , men min fråga är vilken seglet skulle ni rekommendera för mig en naish redline eller en stealth eller V8 i strl: 9.0?? Vill ha en som planar snabbt o kan man köra riktigt fort, själv tänker jag på redline men som man vet np är de mest poppis i sthlm men kostar en hel del kommer köra på mistral vision 150l
tack för hjälpen
L
-
Kan nån om naish redline eller np v8 vilken ska man sasta på?:mad:
-
Jag skulle köra Naish, jag har ägt flera olika modeller av Naish och de är så otroligt välsydda. NP har jag inte direkt samma goda erfarenhet av….
Tyvärr har jag inte testat seglen i fråga…
-
Körde en NP V8 7.5 (2005) förra säsongen, och det var ett riktigt bra och snabbt segel, nästan i klass med RS4:an jag oxå körde. Brukar vara testvinnare i tyska Surf iaf. Dock är väl inte en 9.0 helt optimalt att speeda med… 😉
Vi har precis haft en liknande diskussion inne på Slalom/Speed-forumet. Är fart ditt intresse, så rekommenderar jag dig ett besök där inne oxå.
-
Oregistrerad
Gäst24 februari, 2006 vid 15:26jag väger ca: 95kg, kör bräda på 150l
Logga in för att svara.