• Publicerad av mcrill på 31 maj, 2012 vid 18:31

    Behöver hjälp och råd.
    Jag är intresserad av plattvattensvindsurfing och tänkte ge mig ner till medelhavet i sommar. Då är det tydligen Rhodos och Prasonisis eller Karpathos som gäller?
    När jag tittar på de ställena är det väldigt få hotell, i surfområdena. Finns det gott om privatrum att hyra, eller lokala hotell, som ej finns i broschyrerna? Kan man ta en flygbiljett ner och vara någorlunda säker på att hitta någon stans att övernatta? Hur gör ni? Tacksam för alla råd och tips.:confused2:

    ubaten svarade 11 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • tobhed

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 18:39

    På karpathos kan du bo på hotell irini, det ligger 500 meter ifrån surfstället
    http://www.karpathos-windsurfing.gr/public_html/Hotel_Irini_Karpathos_Windsurfing.html

  • andersbq

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 19:42

    Vad fint det verkar blivit på Irini.
    (jag tror Björn D och även prinsen brukar bo där när vi tävlar)

  • mcrill

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 21:45

    Bokar man hotell Irini härifrån Sverige? Eller kan man räkna med att det finns rum?

  • glader

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 11:07

    En aspekt med att bo nära surfställena på Karpathos är att det är ganska isolerat där. Bo i stan och ha bil till surfet är det de flesta föredrar. Vet inte om de andra ställena du nämner är bättre ur den aspekten.

  • ubaten

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 05:37

    rhodos kolla ixia där finns det gott om hotell nära uthyrningarna . Kan rekommendera winsurferworld de hyr ut JP och NP . om du bokar före du kommer ner via internet så ges 10% rabatt på priser . hotell blue eyes ligger 300 meter från centret . Finns svensktalande personal på Ws centret .

  • mcrill

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 14:29

    Ixia låter bra, men är det verkligen plattvatten? Ixia ligger på norra sidan av Rhodos
    och vinden är väl nordlig?

  • andersbq

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 17:17

    nej det är bump & jump där, ganska mediokert ställe tycker jag

  • ubaten

    Medlem
    5 juni, 2012 vid 12:46

    Bump och jump är väl att ta i funkar fint att bränna på mellan vågorna . Men det är klart att man kan bränna på ordentligt och hoppa på de mjuka ramperna

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.