• Publicerad av m-c på 13 april, 2013 vid 22:32

    Man borde skriva massa ointressanta inlägg och svara på sina egna frågor men jag vet inte, är det bra eller, snälla hjälp…
    :)M

    soulsurfer svarade 11 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mountainfarm

    Medlem
    14 april, 2013 vid 18:26

    Tycker definitivt att du ska skriva “av dig” och kanske därmed likaså bra att du själv svarar… Menar, du vill ju ha rätt svar… Jag läser gärna, missförstå mig inte! Eller så kollar vi om vi har en “Chrispavlo” här på konfen som kan konsten att dra en tråd till det ofattbara… Hur var det nu, skulle toe-in vara på < eller > i sötvatten för att få optimal… …

  • m-c

    Medlem
    15 april, 2013 vid 09:55

    Vafan, Fredrik, jag hoppades ju att “soulsurfer” skulle nappa:wink:

  • aronh

    Medlem
    15 april, 2013 vid 10:32

    Ibland undrar jag varför man inte flyttar till Stavanger? Där blåser det ofta och finns bra vågor, sen är det inte långtt till Lista heller som är norra europas svar på Jaws, brittiska öarna borträknat. På yr.nu kan man kolla vindstatistik för Stavanger http://www.yr.no/sted/Norge/Rogaland/Sola/Sola_målestasjon/statistikk.html.

  • aronh

    Medlem
    15 april, 2013 vid 10:34

    Antagligen skulle man tröttna på allt regn och att allt kostar så mycket. Sen är det ju förbjudet egentligen att vindsurfa på Lista pga att det är naturresarvat för fåglar.

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    15 april, 2013 vid 11:54

    Kanske blir det tillåtet att surfa i naturreservat i framtiden. I Skåne utreder man detta, “personal från länsstyrelsen själva får dra på sig våtdräkter och sticker ut med surfingbrädor i naturreservat”…. Man vill veta hur mycket det påverkar då kite och vindsurfingen ökat/ökar i Sverige. Kanske har man också vaknat upp ur sin dvala och inser slutligen att det är skillnad på tyst miljövänlig vind-och kitesurfing och tex motorbåtar/jetski

    Länk:
    http://www.skanskan.se/article/20120718/NYHETER/707189979/-/surfande-tjansteman-far-stora-fagellivet

    (Bortse från mitt inlägg nedan, får inte bort det…:crazy: )

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    15 april, 2013 vid 11:55

    Just det, länk på det :
    http://www.skanskan.se/article/20120718/NYHETER/707189979/-/surfande-tjansteman-far-stora-fagellivet

    Ska bli intressant att se vad de kommit fram till längre fram…

  • soulsurfer

    Medlem
    15 april, 2013 vid 15:21

    fågel i lista bryr sig säkert aldrig om dubbel masthöga vågor men surfare vete fan.
    En dag vet en stormfågel eller nåt i den stilen i varberg och plaskade och simmade i vattnet bland 10 vindsurfare den trivdes ändå.
    //PER

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.