Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp att hitta en gammal artikel

  • Hjälp att hitta en gammal artikel

    Publicerad av levieux på 13 januari, 2007 vid 20:16

    För några år sedan (2-3 kanske) skrev någon en intressant artikel om olika sätt att köpa sina prylar och vilket skulle vara mer ekonomisk intressant. Om jag kommer ihåg rätt man kunde:
    – köpa nytt varje år och sälja i slutet av säsongen
    – köpa fjolårets grejer och sälja dem också
    – köpa gamla prylar och sälja
    – köpa gamla och behålla
    Allting var presenterat i en Excelfil.

    Kommer någon ihåg artiklen? Hittar inte den.
    Jag skulle gärna kolla den en gång till.

    levieux svarade 17 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • svenne

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 20:39

    Menade du kanske http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=27039 där både “S…” och Masse gjorde några sjyssta spaningar på business?

    –S

  • Oregistrerade

    Gäst
    13 januari, 2007 vid 22:05

    @Svenne 359448 wrote:

    Menade du kanske http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=27039 där både “S…” och Masse gjorde några sjyssta spaningar på business?

    –S

    det där är en mycket bra tråd! upptäckte den för några veckor sen när jag höll på att köpa nya prylar för i år…och jag grubblande runt lite om det där med att det skulle vara klantigt att köpa nya fjolårsprylar som man menar där.. men jag köpte nya fjolårsprylar ändå, tror inte att det är så dumt. Jag fick 40% rabatt på dom, vilket är nästan mer än dubbelt så mycket rabatt som kalkylen räknar med.

    Jag har tidigare köpt beggade fjolårsprylar som enligt kalkylen är väldigt bra att göra…men man måste ta med i beräkningarna att dom som byter segel varje år ofta är dom som kör mest vilket innebär att dessa segel ofta är väldigt slitna även om det inte syns så mycket på dom, så märker man efter ett tag att monofilmen blir spröd snabbt och dom går sönder. Det är min erfarenhet. Köpte ett heltnytt segel 03 som jag har fortfarande och som fortfarande är i heltklart bättre skick än något beggat fjolårssegel som jag köpt även att jag kört med det i tre säsonger och jag har kört rätt mycket med det tycker jag…men inte att jämföra med någon som ligger utomlands på vintrarna. Så man ska nog ta kalkylen med en nypa salt 😉 och tänka på att S..och många andra har ett egenintresse i att få sålt sina prylar lättare hehe.

  • levieux

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 23:11

    Underbart!

    Jag håller nämligen att gå igenom hela min ekonomi för att göra några långsiktiga, stora investeringar (jag räknar inte så mycket på staten för att ge mig en pension) och ville se om jag kunde få lite mer pengar för att satsa oftare på nya prylar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp att hitta en gammal artikel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.