Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp – jag får kramp i vaderna

  • svenne

    Medlem
    2 augusti, 2011 vid 09:02

    Ja, eller så vrider man foten 90 grader och lägger upp hela fotsidan på brädan istället för att slita sig upp på hälen vilket är rätt onödigt på fler än ett sätt.

    Fast nu tror jag bestämt att Sinker är betydligt bättre surfare än att han har problem med några vattenstarter.

  • sinker

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 15:28

    Lite återkoppling till er som är intresserade.

    Det där med vinkeln på foten i vattenstarten är (för mig i alla fall) helt oväsentligt. Tanken kanske är rätt men jag har studerat mig själv några gånger nu och det är inte ens en sekund mellan att jag lägger foten på brädan tills jag är uppe och seglar. Dessutom är hela benet avslappnat genom hela rörelsen eftersom det är seglet som lyfter kroppen ut vattnet och inte benet som trycker den uppåt.

    Nu senast hade jag faktiskt ingen krampkänning vilket är positivt. Men jag vet inte om det beror på att det inte var större än gubbhögt, att jag inte seglade mer än 1.5 h eller att dom förbannade tåhävningarna faktiskt gör nytta.

    Jag gör numera 90-180 tåhävningar varje dag och går runt med en ständig “träningsvärk” i vaderna. Hoppas att det är övergående och hoppas att det är pga av dem som krampen håller sig på avstånd.

    Återkommer med mer info senare.

    /sinker

  • mes

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 19:47

    Jag joinar krampgänget… Fick rejäl kramp igår kväll i Apel i båda vaderna. Jag brukar får det när det är tufft läge på vattnen och har alltid trott att det beror på oträning. Var tvungen att gå upp på land och tänja. Fast skönt förnedrad blev jag och hade ett helgott tjöt med en gammal stockholmssurfare på besök. Hej Johan! 🙂
    Maken till växlande väder får man ju leta efter….som det var igår kväll….

  • davo

    Medlem
    11 augusti, 2011 vid 22:41

    Upplever det oxå ibland…skyller på kyla och för lite löpträning och anammar Jespers jazztobakslösning som bot på bekymret. En annan idé kan ju vara att intala sig att man är Philip Köster och limma allt man satsar på. Vattenstarts-kramps-problematiken är således som bortblåst. 🙂

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp – jag får kramp i vaderna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.