Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med fotstroppar

• Hjälp med fotstroppar

Publicerad av chuckey på 18 juli, 2007 vid 11:36

Idag planerar jag att ta mig ut på min nya Mistral Shift 82 L. Jag vill nu sätta mina fotstroppar så att jag lättast kan få kontroll på brädan. Jag vill alltså ha den lättaste set upen. Ska dom sitta långt ut eller långt in? jag har tre olika alternativ. TACK FÖR SVAR :laugh:

chuckey svarade 17 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • svenne

Medlem
    18 juli, 2007 vid 12:03

Långt in.

• chuckey

Medlem
    18 juli, 2007 vid 12:10

Tack, då sätter jag dom där

• martin

Medlem
    18 juli, 2007 vid 12:23

Ett tips är att applicera lite smörja, typ vaselin eller läppsmörj på skruvarna om brädan är ny. Då är det mkt lättare att dra åt ordentligt så att stropparna inte vrider sig sen. Det kan låta onödigt, men testa så ska du få se vilken sjuk skillnad det gör.

Jag hade ju satt stropparna i mittersta läget istället. Eftersom det finns tre lägen, så kan man ju anta att det yttersta är för ren freeride/slalomsegling och det innersta för att konvertera brädan till så mkt våg som möjligt. I mitten får du en blandning av båda.

• basse

Medlem
    18 juli, 2007 vid 13:26

Långt fram kan vara bra också om du är ovan. Det blir lättare att hitta in i dem då!!
    Kör hårt!

• chuckey

Medlem
    18 juli, 2007 vid 21:23

Det låter klokt Martin. Det ska jag testa.
    Men när jag väll skulle rigga grejjerna strulade bommen som F*n. Köpte den av en kille som förmodligen inte sköljt av den så bra så det måste ligga lite sand i den eller nåt. den går nämligen inte att dra ut. Jag har testat 5-56, vatten och en jävla massa ryck. Någon som har något annat förslag om vad jag kan göra?
    Har även försökt att öppna den men skruvarna sitter för hårt, dom blir bara runda om jag tar i för mycket.
    Går ner till Surfers imorrn om ingen har något mer förslag?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med fotstroppar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.