Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med köp av Windsurfing paket!

  • Hjälp med köp av Windsurfing paket!

    Publicerad av Oregistrerad på 2 november, 2006 vid 13:45

    Hej alla!

    Är på jakt efter ett nybörjar/lite erfarenhet paket och behöver hjälp!

    Har surfat några ggr på en gammal!!bräda typ 80 talet så kan grunderna!

    Jag är 180cm och väger 75 kilo!

    Vad ska man satsa på för grejor??Tips mottages tacksamt!

    Hittade dessa på blocket

    http://www.blocket.se/vi/9538284.htm?ca=6_s

    Kan det vara något??

    Mvh Erik

    bjornen svarade 17 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • psychonauten

    Medlem
    2 november, 2006 vid 13:59

    börja kitesurfa istället! 🙂

  • weeboy

    Medlem
    2 november, 2006 vid 14:14

    Tja!
    Med tanke på volymen (160L) så är det ingen dum bräda att dra rigg på. DU
    kan säkert ha den även till freeride viket ä nästa steg då….. Däremot om du ramlar ofta som nybörjare är brädor med Eva skydd att föredra. Typ RRD 360 EVO. Tro mig jag vet 🙂
    Jag rekommenderar oxå att brädan bör ha någon typ av nässkydd annars får du laga den i ett med risk att vatten tränger in och brädan blir fuktskadat.
    Om du ändå har tänkt att lägga ut runt 10papp behöver du inte stressa då i denna prisklassen finns mycket att välja på. Med tanke på att det är minusgrader ute tycker jag du kan lugna dig. Istället använd vintern för att samla information genom besöka surfbutiker, snacka med surfdudes och hänga här på konfen. Till mars, april vet du förhoppningsvis exakt vad du ska ha och så har du en hel säsong framför dig! (yeehaa)
    För 10000 kan du gott få tag på en mycket bra och kanske nyare pakett till våren. Sen om prylarna är helt nya eller änvända 10-15 ggr är ingen större skillnad tycker jag.

    Men vad vet jag 😀

  • lars_k

    Medlem
    2 november, 2006 vid 14:24

    Tror det är ett helt OK paket om du vill köpa nytt. Rätt bra rigg-prylar med NP och Naish som är bra märken. Brädan är också rätt som nybörjarbräda och att utvecklas på och som lättvindsfreeride-alternativ när du kompletterar med en mindre planka, tex en freestyle 100l där Boxer seglet blir najs!
    Klart att du kan plocka ihop ett billigare paket begagnat men nybörjarbrädor/feta freerides är inte så lätta att få tag i.

  • svenne

    Medlem
    2 november, 2006 vid 14:56

    Förmodligen första gången en Blocket-annons är vettig i surfsammanhang. Jag tycket att seglet är i minsta laget för en 160:a, men det är ju lätt fixat (dvs köp ett till…). En sisådär 7-7,5 på den däringa så har du en riktigt bra laja-runt-i-lite-vind-bräda.

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 november, 2006 vid 15:04

    Okok!

    Tackar för tips/synpunkter…

    Är ganska sugen på detta paket, ska se om det finns lite mer prutmån=)

    Hur tycker ni priset är annars?

  • drakglenn

    Medlem
    2 november, 2006 vid 15:18

    Mitt tips till dig är att prata med Gustav på Wallen, en kollega till mig fick ett äckligt bra pris på “paket 5”, då snackar vi rea på reapriset och 2006 års prylar….

    http://www.north-sails.com/products/list.asp?iArtCatID=43&iActive=1&iMenuID=399&iParentMenuID=227

    Lycka till

    //Glenn

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 november, 2006 vid 15:24

    Ok!

    Ska kolla med honom…Vad pratar vi för pengar?

  • Knatte

    Gäst
    2 november, 2006 vid 15:54

    Tycker detta paket verkar vara helt ok. Enda synpunkten är ju att seglet är i minsta laget för den brädan. Men alla grejer är bra prylar, både som halv nybörjare och för fortsättningen.

    Sedan kan du få ett jättebra pris på Wallen så är det intressant också :tongue:

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 november, 2006 vid 17:02

    Mmm…Ska höra med honom, annars är det på blocket helt klart lockande!

  • tobhed

    Medlem
    2 november, 2006 vid 17:13

    Surfersparadise har också kompletta REA-paket, tex detta:

    http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?products_id=647

    (se fler under “kompletta paket” i menyn till vänster)

  • surf-maccan

    Medlem
    3 november, 2006 vid 06:46

    Annars får man ju åka ner rill tyskland när de har surfmässa där. Var där nere nu förra helgen och fick tag på en Naish Vector för 400 euro. Komplett rgg för 200 våtdräckt 5/3 finns för 100 euro……ganska billigt med andra ord.

  • manno

    Medlem
    3 november, 2006 vid 08:17
    Surf Maccan wrote:
    Annars får man ju åka ner rill tyskland när de har surfmässa där. Var där nere nu förra helgen och fick tag på en Naish Vector för 400 euro. Komplett rgg för 200 våtdräckt 5/3 finns för 100 euro……ganska billigt med andra ord.

    När har tyskarna sina mässor? finns det nån fet i Hamburg?

  • surf-maccan

    Medlem
    3 november, 2006 vid 09:43
    manno wrote:
    Surf Maccan wrote:
    Annars får man ju åka ner rill tyskland när de har surfmässa där. Var där nere nu förra helgen och fick tag på en Naish Vector för 400 euro. Komplett rgg för 200 våtdräckt 5/3 finns för 100 euro……ganska billigt med andra ord.

    När har tyskarna sina mässor? finns det nån fet i Hamburg?

    Det var där jag var:grin:

  • dude

    Medlem
    3 november, 2006 vid 10:14

    Det stod något om att noden var sönder i nosen… Är den verkligen sönder, så att det gått ett hål i den så ska du väga brädan för att se att den väger som det står att den ska väga. Kolla årsmodellen på brädan. Så kan du troligen kolla upp den på nätet för att se vad den bör väga. Kolla också runt på annat så ser du var priset bör hamna ungefär.

    Lycka till!

    / Niklas

  • wind-lover

    Medlem
    3 november, 2006 vid 16:39

    tjohoo!! om du ska titta på brädan så väg den som han sa, och känn i övrigt på skalet så att det inte finns några mjuka parti utan den ska vara fast.
    kolla även på fen-boxen så att den inte har sprickor osv så att du eventuellt kan byta fena till tongfena osv…”vilket e ett måste om du bor där jag bor”…:tongue:…
    iallafall lycka till med allt!!:smirk:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med köp av Windsurfing paket!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.